Strona głównaEsportPolska wśród e-sportowych liderów. Rośniemy najszybciej w Europie

Polska wśród e-sportowych liderów. Rośniemy najszybciej w Europie

PayPal i SuperData przygotowały raport na temat e-sportu w Europie. Wynika z niego, że Polska jest jednym z liderów w kontekście popularności elektronicznego sportu. Zainteresowanie tego typu rozrywką rośnie w naszym kraju najszybciej na Starym Kontynencie.

Z raportu PayPala i SuperData wynika, że już w 2018 roku zyski z e-sportu osiągną poziom aż 345 mln dolarów. Liderami pod tym względem są Szwecja, Rosja, Francja oraz Wielka Brytania. W skandynawskim kraju w 2016 roku zyski osiągnęły pułap 40 mln dolarów. Dla porównania w Polsce to około 10,3 mln dolarów, ale do 2018 roku suma ta ma wzrosnąć do 11,4 mln dolarów.

Te same kraje zajmują czołowe pozycje pod względem popularności e-sportu. Ale największy wzrost zainteresowania przewidywany jest w Polsce, gdzie każdego roku ma przybywać około 29 procent fanów. Żaden inny kraj nie może się pochwalić tak dobrym wynikiem. Aktualnie w kraju nad Wisłą e-sport ma około 540 tys. unikalnych widzów. To taki sam wynik, jak osiąga średnio czwarta najpopularniejsza stacja telewizyjna w naszym kraju. Jednak do 2018 roku ma być aż 850 tys. osób zainteresowanych e-sportem.

Z perspektywy sponsorów i firm inwestujących w e-sport, bardzo ważne jest to, że największe zainteresowanie budzi on wśród Milenialsów. Aż 62 procent fanów to osoby w wieku od 18 do 34 lat, czyli w większości zarabiające, więc atrakcyjne jako potencjalna klientela. Jednocześnie tylko 10 procent to użytkownicy powyżej 45 lat. E-sport jest też w dużej mierze zdominowany przez mężczyzn. W Europie odpowiadają oni za 84 procent fanów (w Polsce 81 procent).

Badanie zostało przeprowadzone w 2017 roku na 12 europejskich rynkach. Dane pochodzą bezpośrednio z platform streamingowych, od zespołów e-sportowych, a także z transakcji w zakresie e-handlu i badań konsumenckich.

Źródło:

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię