Strona głównaRecenzjeAkcesoriaTurtle Beach VelocityOne Multi-Shift – uniwersalna dźwignia zmiany biegów dla fanów symulatorów...

Turtle Beach VelocityOne Multi-Shift – uniwersalna dźwignia zmiany biegów dla fanów symulatorów [Recenzja]

Turtle Beach VelocityOne Multi-Shift dołączył do bogatej oferty peryferii Turtle Beach. Czy uniwersalna skrzynia biegów stanie się nieodłącznym elementem stanowiska gracza?

Po udanym debiucie kierownicy VelocityOne Race producent postanowił poszerzyć ofertę o zaawansowany, a jednocześnie przystępny cenowo moduł skrzyni biegów, który łączy w sobie funkcje klasycznego układu H-gate, trybu sekwencyjnego oraz analogowego hamulca ręcznego. Jak Multi-Shift sprawdza się w praktyce? Sprawdźmy!

Specyfikacja techniczna Turtle Beach VelocityOne Multi-Shift:

  • Tryby pracy: 7-biegowy H-gate, sekwencyjny, analogowy hamulec ręczny;
  • Przełącznik high/low: pozwala na obsługę do 14 biegów (idealne do ciężarówek);
  • Technologia: hall-effect (bezkontaktowa, trwała);
  • Montaż: zacisk stołowy (do 50 mm grubości) lub twardy montaż na symulatorze (śruby w zestawie);
  • Wymiary: 206 × 133 × 148 mm (8.11 × 5.24 × 5.83 cala);
  • Waga: 1,76 kg (3,88 lbs);
  • Kompatybilność: PC (Windows), Xbox Series X|S, Xbox One (z bazą VelocityOne Race)
  • Łączność: USB-C do USB-C (do bazy) lub USB-C do USB-A (do PC, kabel 2,5 m)
  • Dodatki: dwa rodzaje gałek, trzy długości drążków, gwint M12x1.75 (możliwość montażu własnej gałki)
  • Cena: ok. 129,99 USD

Wygląd, jakość wykonania i funkcjonalność

Multi-Shift prezentuje się bardzo solidnie i nowocześnie – karbonowe akcenty, minimalistyczne logo i skórzane wykończenie sprawiają, że urządzenie pasuje do każdego stanowiska sim-racingowego. Montaż jest dziecinnie prosty: możesz przykręcić shifter do kokpitu lub użyć mocnego zacisku stołowego, który nie zajmuje dużo miejsca i jest dyskretnie ukryty pod panelem.

Na plus zasługuje mnogość opcji personalizacji – w zestawie znajdziesz trzy długości drążków oraz dwa typy gałek (klasyczna i wyścigowa). Dzięki temu łatwo dopasujesz sprzęt do własnych preferencji, niezależnie od tego, czy lubisz długi skok, czy bardziej kompaktowy styl.

Mocowanie jest solidne i pewne. Obie gałki pewnie leżą w dłoni i nie ześlizgują się nawet podczas szybkiego manewrowania. Elementy zestawu są dobrze spasowane i nawet podczas nerwowego szarpania podczas wyścigu nic nie skrzypi i nie trzeszczy.

Wrażenia z użytkowania

Najmocniejszą stroną Multi-Shifta jest tryb H-gate – zmiana biegów jest wyraźnie wyczuwalna, z charakterystycznym „kliknięciem”, a całość działa bez luzów. Przełączanie na tryb sekwencyjny odbywa się błyskawicznie – wystarczy przesunąć fizyczny przełącznik z boku urządzenia, bez konieczności rozkręcania czy wymiany paneli jak w przypadku Thrustmaster TH8A. Maniacy wyścigów docenią to już po pierwszym razie.

Tryb sekwencyjny jest poprawny – powrót do pozycji neutralnej jest szybki i pewny, choć w pozycji neutralnej drążek ma nieco luzu na boki. Tryb hamulca ręcznego działa analogowo i pozwala na precyzyjne kontrolowanie poślizgu – świetna opcja dla miłośników driftu i rajdów, choć nie zastąpi w pełni dedykowanego hamulca.

Warto podkreślić obecność przełącznika high/low, który pozwala „podwoić” liczbę biegów – to gratka dla fanów symulatorów ciężarówek i amerykańskich klasyków. Maniacy ETS to coś dla Was!

Montaż i kompatybilność

Shifter można zamontować praktycznie wszędzie – zarówno na biurku, jak i w profesjonalnym kokpicie. Zacisk stołowy jest solidny, nie przesuwa się nawet podczas agresywnej jazdy. Urządzenie działa zarówno jako dodatek do zestawu VelocityOne Race na Xboxie, jak i samodzielny shifter na PC – wystarczy podłączyć kablem USB. Z powodzeniem można używać go do dowolnej kierownicy jaką posiadacie, także nie jesteście ma przymusu posiadania kierownicy i pedałów od tego samego producenta.

Podsumowanie i ocena

Turtle Beach VelocityOne Multi-Shift to uniwersalny i przemyślany shifter, który świetnie sprawdzi się zarówno u początkujących, jak i zaawansowanych fanów symulatorów wyścigowych. Oferuje ogromną funkcjonalność, solidną jakość wykonania i szerokie możliwości personalizacji – wszystko to w atrakcyjnej cenie. Jeśli szukasz sprzętu, który pozwoli Ci poczuć się jak w prawdziwym aucie – a nie chcesz wydawać fortuny – Multi-Shift to wybór, który doskonale spełni swoje zadanie.

Ocena 8/10

Zalety

  • Tryb H-gate, sekwencyjny i hamulec ręczny w jednym urządzeniu
  • Szybka zmiana trybów bez rozkręcania
  • Bogaty zestaw gałek i drążków, możliwość montażu własnej gałki
  • Solidny montaż i wytrzymała konstrukcja
  • Precyzyjna technologia hall-effect
  • Przystępna cena

 

Wady

  • Luz drążka w trybie sekwencyjnym
  • Brak możliwości zdjęcia skórzanego pokrowca
  • Analogowy hamulec ręczny nie zastąpi dedykowanego urządzenia
  • Nie jest to sprzęt klasy premium dla najbardziej wymagających

 

 

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię