Advertisement
Strona główna Wiadomości Twórca Fallout New Vegas przyznaje: gra była dużo gorsza przez konsole

Twórca Fallout New Vegas przyznaje: gra była dużo gorsza przez konsole

- Reklama -

Nie od dzisiaj wiadomo, że konsole w dużym stopniu wstrzymują rozwój gier. Niewielu deweloperów chce to przyznać otwarcie, ale tak właśnie jest. Zresztą po latach potwierdził to jeden z twórców Fallout: New Vegas.

Fallout zdaje się być grą skrojoną pod komputery – wielki, otwarty świat, rozwój postaci, wiele wątków i zadań pobocznych. Niestety, PC-towcy nie przynoszą tak dużych zysków, aby tylko dla nich tworzyć takie produkcje. Świetnym przykładem jest Fallout 4, który na komputerach sprzedał się w liczbie 1,5 mln egzemplarzy. Dla porównania Xbox One i PlayStation 4 mogą pochwalić się wynikiem 12 mln sprzedanych kopii.

Tylko jak sprzedawać gry na PC, gdy nie są one przystosowane do możliwości komputerów? Przywoływany Fallout 4 bardziej skupia się na akcji, odstawiając nieco na bocznym tor najważniejsze elementy klasycznego RPG. Z kolei Fallout: New Vegas był dużo gorszy, właśnie przez konsole. Przyznał to jeden z twórców gry w wywiadzie z serwisem PCGamesN.

W trakcie rozmowy Scott Everts z Obsidian Entertainment przyznał, że Fallout: New Vegas miał być grą dużo bardziej skomplikowaną i rozbudowaną. Deweloper miał wiele pomysłów, ale z czasem wizję trzeba było ograniczać, gdyż konsole nie były w stanie jej podołać.

– Fallout: New Vegas byłby zupełnie inny, gdyby był tylko na PC-ty. Mieliśmy wiele planów, np. tutaj będzie przechowywana woda, tutaj będą farmy, a tam umieścimy rząd. Wszystko było dokładnie zaplanowane. Nic nie pozostawiliśmy przypadkowi. Jednak musieliśmy wszystko uprościć, aby nie obciążać za bardzo silnika gry i uniknąć problemów z wydajnością.

Chociaż ostatni sukces PUBG dowodzi, że na PC-tach też da się stworzyć dobrą grę, na której można zarobić krocie, to nie sądzę, aby sytuacja szybko się zmieniła. Deweloperzy wciąż będą skupieni przede wszystkim na konsolach, przy okazji wypuszczając też wersję na komputery. Szkoda, bo cierpi na tym cały rynek. Gry mogłoby być dużo bardziej rozbudowane i ciekawsze, ale przecież muszą być przystosowane do możliwości Xboksa One i PlayStation 4. Szkoda…

Źródło: wccftech, PCGamesN

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

GORĄCE RECENZJE