Na początku tego tygodnia pojawiła się informacja o planach Microsoftu dotyczących wyświetlania reklam w grach free-to-play. Nad tym samym ma zastanawiać się również Sony.
Serwis Business Insider, powołuje się na trzy źródła pracujące w Sony nad wdrożeniem reklam w grach. Mają oni zachęcać programistów do tworzenia darmowych gier, których popularność znacznie wzrosła w czasie pandemii. Informują także o nowych możliwościach zarabiania na takich grach.
Obecnie reklamy w PlayStation ograniczają się do reklam w menu, które wykorzystywane są przez wydawców i deweloperów do promowania własnych gier w PlayStation Store oraz reklam wyświetlanych podczas strumieniowego przesyłania gier w niektórych aplikacjach.
Zobacz: Elder Ring – nie podnoś majtek bo dostaniesz bana
Sony ma jednak współpracować ze swoimi partnerami adtech, aby stworzyć nowe możliwości reklamowe dla deweloperów free-to-play. Reklamy miałby być wyświetlane bezpośrednio w grze i stać się naturalną częścią środowiska np. jako bilbordy w grach sportowych.
Firma ma pracować nad pomysłem od półtora roku, a wdrożenie projektu ma odbyć się jeszcze w tym roku. Sony wyklucza zbieranie danych osobowych takich jak adresy email, nazwiska etc. Jedno ze źródeł twierdzi, że Sony rozważa za to możliwość sprzedaży danych o aktywności konsumentów na PS deweloperom i wydawcom.
BI informowało także o planach Microsoftu, dotyczących wprowadzenia reklam, które nie będą zakłócały rozgrywki. Sony w tym czasie ma prowadzić rozmowy z partnerami. Nie wiadomo czy plany Ms są jeszcze na wczesnym etapie, czy zwyczajnie firma działa bardzo ostrożnie żeby uniknąć negatywnej reakcji graczy.
Jeżeli cała akcja będzie wyglądać jak w przypadku gier mobilnych, to ja podziękuję za takie granie.