Strona głównaPoradnikiGryBaldur’s Gate 3 – poradnik tworzenia postaci

Baldur’s Gate 3 – poradnik tworzenia postaci

Baldur’s Gate 3 dostępne jest w ramach wczesnego dostępu. Jednak już teraz kreator tworzenia postaci jest bardzo rozbudowany. Ten poradnik ułatwi Wam stworzenie wymarzonego bohatera.

Tworzenie postaci w BG3 wymaga od nas dokonania wielu wyborów. Będziemy decydować w kwestiach wybrania takich statystyk, których znaczenia nie trzeba wyjaśniać, jak Siła czy Zręczność. Jednak gra daje nam również statystki mniej oczywiste jak Przetrwanie czy Oszustwo, które będą ważne podczas eksploracji świata.

Zobacz: Baldur’s Gate 3 – poradnik dla początkujących

W tym przewodniku zajmiemy się tworzeniem postaci i doradzimy Wam jak zbudować początkową postać. Należy pamiętać, że gra znajduje się obecnie w fazie wczesnego dostępu i nie wszystkie opcje są jeszcze dostępne. Z czasem, gdy Larian zacznie wprowadzać kolejne aktualizacje, te zostaną odblokowane.

Pochodzenie

Baldur's Gate 3

Tu określamy pochodzenie naszej postaci, obecnie mamy tylko jedną opcję do wyboru i wydaje się ona nie mieć wpływu na rozgrywkę. Możliwe, że zmieni się to w finalnej wersji gry. W tej zakładce możemy także nadać imię naszej postaci.

Także tutaj możemy określić historię naszej postaci, co wpływa na Biegłości dające bonusowe statystki do dwóch Umiejętności. Są one powiązane, także wybierając np. Marynarz dostajemy bonus do Percepcji oraz Atletyki.

Poniżej lista powiązanego pochodzenia z biegłościami:

  • Akolita: Wnikliwość, Religia;
  • Szarlatan: Oszustwo, Zwinne ręce;
  • Przestępca: Oszustwo, Skradanie;
  • Artysta: Atletyka, Performance;
  • Ludowy bohater: Opieka nad zwierzętami, Przetrwanie;
  • Rzemieślnik gildii: Intuicja, Perswazja;
  • Szlachcic: Historia, Perswazja;
  • Pustelnik: Medycyna, Religia;
  • Pogranicznik: Atletyka, Przetrwanie;
  • Mędrzec: Wiedza tajemna, Historia;
  • Marynarz: Atletyka, Percepcja;
  • Żołnierz: Atletyka, Zastraszanie;
  • Ulicznik: Zwinne ręce, Skradanie.

Należy wybrać te biegłości, które wydają Ci się najlepiej pasować do tworzonej postaci. Nie ma tu wyboru dobrego lub złego, ale to teraz określisz, w jaki sposób postać będzie wchodziła w interakcje ze światem, czy będzie przekonywać rozmówców, czy ich zastraszać.

Na początek dobrym wyborem jest Marynarz. Biegłość Atletyka jest wykorzystywana do skakania i rzucania przedmiotami. Percepcja z kolei wykorzystywana jest do znajdowania ukrytych przejść oraz rzeczy w otoczeniu.

Rasa

Baldur's Gate 3

Wybór Rasy i Podrasy może okazać się bardzo skomplikowany, zwłaszcza, że wybór jest duży. Rasa oraz Podrasa wpływają zarówno na statystyki postaci, używaną broń, przez szybkość chodzenia, jak i opcje dialogowe związane z twoją rasą.

Rasa Podrasa Cechy Rasowe Biegłości Rasowe Cechy Podrasy Biegłości podrasy
Drow Drow zaprzysiężony Loth Bazowa szybkość rasowa: 9m
Odporność na zauroczenie i magiczne uśpienie
Zręczność +2
Charyzma +1
Widzenie w ciemności: 24m
Tańczące światła (czar)
Rapiery
Krótkie miecze
Kusze
Drow Drow Seldarine Percepcja +2
Charyzma+1
Odporność na zauroczenie i magiczne uśpienie
Widzenie w ciemności 24m
Tańczące światła (czar)
Rapiery
Krótkie miecze
Kusze
Krasnolud Krasnolud Złoty Kondycja +2
Odporność na truciznę
Infrawizja
Topory bojowe
Toporki
Lekkie młoty
Młoty bojowe
Krasnoludzka wytrzymałość
Bazowa szybkość rasowa 7,5m
Mądrość +1
Krasnolud Krasnolud Tarczowy Kondycja +2
Odporność na truciznę
Infrawizja
Topory bojowe
Toporki
Lekkie młoty
Młoty bojowe
Siła + 2
Bazowa szybkość rasowa 7,5m
Lekki pancerz
Średni pancerz
Elf Leśny Elf Zręczność +2
Odporność na zauroczenie i magiczne uśpienie
Infrawizja
Percepcja
Długi miecz
Krótki miecz
Długi łuk
Krótki łuk
Mądrość +1
Bazowa szybkość rasowa 10,5m
Skradanie
Elf Wysoki Elf Zręczność +2
Odporność na zauroczenie i magiczne uśpienie
Infrawizja
Percepcja
Długi miecz
Krótki miecz
Długi łuk
Krótki łuk
Inteligencja +1
Pomniejsza iluzja (czar);
Bazowa szybkość rasowa 9m
Githyanki Siła + 2
Inteligencja + 2
Bazowa szybkość rasowa 9m
Magiczna dłoń (czar)
Lekki pancerz
Średni pancerz
Krótki miecz
Długi miecz
Miecz dwuręczny
Pół-Elf Wysoki Pół-Elf Charyzma +2
2 wybrane cechy +1
Obrona przed uśpieniem i zauroczeniem
Infrawizja
Pomniejsza iluzja
Bazowa szybkość rasowa 9m
Pół-Elf Leśny Pół-Elf Charyzma +2
2 wybrane cechy +1
Obrona przed uśpieniem i zauroczeniem
Infrawizja
Pomniejsza iluzja
Bazowa szybkość rasowa 10,5m
Pół-Elf Pół-Drow Charyzma +2
2 wybrane cechy +1
Obrona przed uśpieniem i zauroczeniem
Infrawizja
Pomniejsza iluzja
Bazowa szybkość rasowa 9m
Tańczące światła (czar)
Niziołek Niziołek lekkostopy Zręczność +2
Ponowny rzut kością gdy wypadnie 1
Charyzma +1
Bazowa szybkość rasowa 7,5m
Niziołek Niziołek śmiały Percepcja +2
Ponowny rzut kością gdy wypadnie 1
Kondycja +1
Zaawansowany rzut obronny przeciwko Truciznom (połowa obrażeń)
Bazowa szybkość rasowa 7,5m
Człowiek Siła +1
Zręczność + 1
Kondycja +1
Inteligencja +1
Mądrość +1
Charyzma +
Bazowa szybkość rasowa 9m
Diablestwo Diablelstwo Asmodeusa Odporność na ogień (połowa obrażeń)
Infrawizja
Charyzma +2
Inteligencja +1
Taumanturgia (czar)
Bazowa szybkość rasowa 9m
Diablestwo Diabelstwo Mefistofelesa Odporność na ogień (połowa obrażeń)
Infrawizja
Charyzma +2
Intelignacja +1
Ręce Maga (czar)
Bazowa szybkośc rasowa 9m
Diablestwo Diablelstwo Zariel Odporność na ogień (połowa obrażeń)
Infrawizja
Charyzma +2
Siła +1
Taumanturgia (czar)
Bazowa szybkość rasowa 9m

 

Rasa ma również wpływ na to, jak inne postacie niezależne reagują na Ciebie. Mogą inaczej reagować na człowieka, a inaczej na Diabelstwo. Podobnie jak poprzednie nie ma tutaj dobrego lub złego wyboru. Jako pierwsza postać warto wybrać wojownika i np. krasnoluda tarczowego. Dzięki temu zyskasz premię do Kondycji i Siły. Mały czołg świetnie się sprawdzi do poznania świata gry.

Zobacz: Baldur’s Gate 3 – Recenzja

Klasa

Baldur's Gate 3

Klasa związana jest ze sposobem, w jaki będziemy walczyć. Do wyboru mamy sześć klas: Kleryk (boska magia), Wojownik (walka bronią), Tropiciel (łuki), Złodziej (sztylety, skradanie się), Czarownik (magia), Mag (magia).

Klasa Podklasa Maksymalna liczba punktów życia na poziom Umiejętności klasowe Biegłości klasowe Umiejętności podklasy Biegłości podklasy
Kleryk Domena życia 10 Sloty na magię Biegłość w rzutach obronnych na Mądrość
Biegłość w rzutach obronnych na Charyzmę
Lekki pancerz
Średni pancerz
Tarcza
Prosta broń
Wzmocnienie czarów leczących Ciężki pancerz
Kleryk Domena światła 10 Sloty na magię Biegłość w rzutach obronnych na Mądrość
Biegłość w rzutach obronnych na Charyzmę
lekki pancerz
Średni pancerz
tarcza
broń prosta
Zaklęcia domeny
Ochronny rozbłysk (reakcja)
Kleryk Oszustwa 10 Sloty na magię Biegłość w rzutach obronnych na Mądrość
Biegłość w rzutach obronnych na Charyzmę
lekki pancerz
Średni pancerz
tarcza
broń prosta
Zaklęcia Domeny
Wojownik 12 Odzyskuje HP raz dziennie Biegłość w rzutach obronnych na siłę
Biegłość w rzutach obronnych na kondycję
lekki pancerz
średni pancerz
tarcza
ciężki pancerz
prosta broń
broń bojowa
Łowca 12 Ulubiony wróg
Naturalny odkrywca
Biegłość w rzutach obronnych na siłę
biegłość w rzutach obronnych ma zręczność
Leki pancerz
Średni pancerz
Tarcza
Prosta broń
Biegłość w broni żołnierskiej
Łotrzyk 10 Atak z zaskoczenia bronią krótką
Atak z zaskoczenia bronią dystansową
Biegłość w rzutach obronnych ma zręczność
Biegłość w rzutach obronnych na inteligencję
lekki pancerz
prosta broń
kusza
długi miecz
rapier
krótki miecz
Czarownik Czart 10 Sloty na magię Biegłość w rzutach obronnych na charyzmę
lekki pancerz
prosta broń
Leczenie gdy zabijesz wroga
Czarownik Wielki pradawny 10 Sloty na magię Biegłość w rzutach obronnych na charyzmę
lekki pancerz
prosta broń
Mag 8 Sloty na magię Biegłość w rzutach obronnych na inteligencję
lekki pancerz
sztylety
rzutki
proce
lekkie kusze
laski

 

Klasy zawierają listę umiejętności, broni i zbroi, z których może korzystać postać. Najłatwiejszy do opanowania zasad gry jest Wojownik, jest biegły w używaniu wszystkich broni oraz zbroi. Nie używa magii.

Umiejętności

Baldur's Gate 3

Każda z postaci ma taką samą listę umiejętności. Obejmuje ona takie rzeczy jak akrobatyka, percepcja, znajomość historii. Umiejętności pozwalają na wchodzenie w interakcje ze światem. Wpływają one na możliwość skakania, odnajdywania ukrytych przejść, czy rozpoznawania przedmiotów, czy rozszyfrowywania tekstów religijnych.

Cechy

Baldur's Gate 3

Każda z postaci opisana jest przez 6 cech:

  • Siła
  • Zręczność
  • Inteligencja
  • Kondycja
  • Mądrość
  • Charyzma

Dla każdej klasy postaci ważne są inne cechy np. dla wojownika ważna jest kondycja oraz siła. Z kolei złodziej potrzebuje wysokiej zręczności. Na początek warto zostawić wartości na poziomie proponowanym przez grę.

Grając pierwszy raz nie przywiązujcie mocnej uwagi do stworzonej postaci bo w większości przypadków i tak okaże się kiepska. Gdy nabierzecie wprawy i obycia w świecie gry zawsze możecie zacząć od nowa i zrobić coś lepiej i tak jak Wam pasuje.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię