Strona główna Poradniki Gry Call of Duty: Warzone, Sezon 5 – Jak silne są ISO i...

Call of Duty: Warzone, Sezon 5 – Jak silne są ISO i AN-94?

Razem z piątym sezonem Call of Duty: Modern Warfare i Warzone do gry trafiły nowe bronie. Przyjrzeliśmy się szczegółowym analizom i w oparciu o opinie ekspertów stworzyliśmy poradnik dotyczący siły i użyteczności ISO oraz AN-94.

Jak zdobyć nowe bronie?

Zanim przejdziemy do omawiania dodatków, klas postaci oraz statystyk obu broni, warto wspomnieć o sposobie odblokowywania broni. Przede wszystkim, aby zdobyć nowe SMG i karabin maszynowy nie musicie kupować Battle Passa. Jest to częsta pomyłka wśród mniej doświadczonych graczy, którzy nie zauważają napisu „Free” przy obu broniach w przepustce sezonowej.

Call of Duty

Jedyne co trzeba zrobić to wbić odpowiedni poziom Battle Passa. ISO zostaje odblokowane na levelu 15, a AN-94 na 31. Przekłada się to mniej więcej na 31 godzin rozgrywki, aby zdobyć obie bronie. Dla większości regularnych graczy nie powinien być to w rezultacie większy problem. Sezon trwa bowiem przez ponad dwa miesiące.

SMG ISO

Niestety nowy pistolet maszynowy nie zrewolucjonizuje mety w Call of Duty: Modern Warfare. Odblokujecie go jako pierwszą broń w Battle Passie i jest duża szansa, że po pierwszych kilku meczach ISO nie zostanie waszym ulubionym SMG w grze. Wymaga on kilku kluczowych dodatków, żeby zacząć przekonywać do siebie graczy.

Statystyki nie stoją po stronie ISO. Czysto teoretycznie jest to jeden z najgorszych SMG w całym Modern Warfare. Time to kill, czyli czas potrzebny na zabicie przeciwnika o pełnym pasku życia, jest najdłuższy ze wszystkich broni tego rodzaju. Chociaż na bardzo bliskim dystansie można zabić już czterema pociskami, w praktyce będziecie potrzebować 5 lub 6.

Podstawowy celownik fanom przejrzystych ironsightów nie przypadnie do gustu, a odrzut jest dosyć losowy i ciężki do kontrolowania bez żadnych dodatków. Gdyby tego było mało, bazowa wersja broni posiada magazynek na wyłącznie 20 nabojów oraz bardzo niewielkie rezerwy. Jest na szczęście jeden element ISO, który wyraźnie odstaje ponad całą resztę – zasięg.

Właśnie zasięg sprawia, że ISO wyróżnia się z pozostałych SMG i może zachęcić do siebie nieco spokojniejszych graczy. Głównym bohaterem bardziej statycznej rozgrywki będzie lufa FSS Nightshade. Spadnie niestety czas przycelowania i prędkość poruszania się, ale efektywny zasięg broni podskoczy aż do 21 metrów. Obowiązkiem dla większości loadoutów z ISO będą również celownik i magazynki na 30 nabojów.

Call of Duty

Nie oznacza to oczywiście, że nowe SMG można budować tylko wokół jego zasięgu. Ciekawy, szybki loadout zaprezentował w swoim materiale TheXclusiveAce. Oprócz klasycznych wyborów dla większości broni – monolitycznego tłumika i Merc Foregripa – wzbogacił ISO o większe magazynki oraz szybsze przeładowanie. Prędkość poruszania się i ADS znacząco wzrastają, pozwalając na szybki gameplay oraz dominację na bliskim dystansie. W takim loadoucie warto rozważyć również Tac Laser, który czas przycelowania zmniejsza aż do 116ms.

Ponadto, eksperci znaleźli prosty sposób na radzenie sobie z niewielkimi rezerwami. Problem rozwiązuje pistolet M19 z dodatkiem Fully Loaded. Niestety nawet wtedy ISO sprawdza się raczej jako sposób na urozmaicenie sobie grindu przez Battle Pass niż silna broń. SMG o większym zasięgu może być całkiem ciekawy, aczkolwiek odrzut wciąż ciężko jest opanować, a na dalszych odległościach karabiny okażą się dużo lepsze.

Karabin maszynowy AN-94

Zdarzały się w Call of Duty: Modern Warfare sytuacje, kiedy już na 15 poziomie Battle Passa odblokowywaliśmy potężną broń, która sprawiała tonę frajdy. Częściej musieliśmy jednak czekać do tej drugiej nowości na levelu 31. Tak jest również w tym przypadku. AN-94 to zdecydowanie najbardziej ekscytująca część aktualizacji piątego sezonu i bardzo wyjątkowa broń, która może przypaść do gustu wielu graczom.

Swoją oryginalność AN-94 zawdzięcza szybkostrzelności. Po wciśnięciu spustu, karabin wystrzeli dwa pociski z prędkością 900RPM, by dopiero później przejść na swoją standardową prędkość strzelania – 560RPM. AN ma więc coś w sobie z klasycznego burst rifle’a. Zamiast trzymać przycisk spustu, możemy decydować się na szybkie wciskanie go co dwa strzały i celowanie wyłącznie w głowę. Precyzyjni gracze mogą więc zastanowić się nad przełączeniem broni w tryb burst.

AN-94 jest bez wątpienia jedną z tych broni, która nagradza celność. Time to kill opiera się w większości na trafieniu pierwszych trzech strzałów od wciśnięcia spustu. Później szybkostrzelność znacząco spada i pozostaje nam tylko dobicie rywala jednym, maksymalnie dwoma pociskami.

Jeżeli chodzi o dodatki, większość graczy pokusi się prawdopodobnie o zmianę podstawowego celownika. W większości loadoutów bardzo uniwersalnym dodatkiem po raz kolejny okazuje się Tac Laser. Dzięki niemu prędkość przycelowania zostaje znacząco zmniejszona i łatwo niwelujemy spowolnienie z celownika czy lufy.

Reszta będzie mocno zależeć od zastosowania. Do Warzone obowiązkiem pozostają monolityczny tłumik oraz celownik z większym przybliżeniem. Na dalszych odległościach bardzo dobrze radzi sobie również lufa Factory X-438mm. W multiplayerze z kolei waszym najlepszym przyjacielem będą Strippled Grip Tape i Merc Foregrip. Celność broni znacząco wzrośnie, co pozwoli na łatwiejszą kontrolę na bliższych dystansach.

Call of Duty

AN-94 i ISO na pewno nie należą do najlepszych broni w Call of Duty: Modern Warfare. Obie oferują jednak bardzo ciekawą alternatywę do aktualnej mety popularnego FPS-a. Zmianie nie ulegnie prawdopodobnie ulubiony loadout większości graczy w Warzone. Za to w multiplayerze AN może zyskać sobie nieco fanów. Bronie można odblokować za darmo i kiedy wreszcie wpadną w wasze ręce, żal z tego nie skorzystać. Wbijcie kilka leveli, zamontujcie polecane przez nas dodatki i sprawdźcie nowy ekwipunek na placu boju.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

GORĄCE RECENZJE