Nie da się ukryć, że NVIDIA lubi wyznaczać nowe granice w renderowaniu 3D. Nowa generacja procesorów graficznych może przesunąć granicę realizmu o kolejny szczebel. Tym razem NVIDIA chce wykorzystywać sztuczną inteligencję do tworzenia animacji włosów.

Karty GTX 1180 będą mogły współpracować z AI w celu tworzenia realistycznych modeli HairWorks wraz z Nvidia RTX.

Naukowcy z Uniwersytetu South California, Pinscreen i Microsoftu opracowali technikę renderowania włosów dla postaci w grze za pomocą uczenia maszynowego. System renderuje włosy w 3D na podstawie obrazu 2D. Technika może potencjalnie zostać wykorzystana przez GTX 1180, aby zapewnić realistyczny wygląd włosów postaciom w grze.

Biorąc pod uwagę, że Nvidia stosuje Gamerworks w tytułach AA takich jak Wiedźmin 3, Final Fantsy 15, The Division i wielu innych, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że AI również znajdzie tu swoje zastosowanie. Zwłaszcza, że wykorzystywany w tym celu Real Time Tracing będzie wykorzystany w Metro Exodus i kolejnych tytułach.

Realistyczne modelowanie włosów jest jednym z najtrudniejszych zadań podczas wizualizacji postaci. W przeciwieństwie do obiektów łatwych do parametryzacji takich jak ludzka twarz, włosy obejmują szeroki zakres wariacji kształtu i mogą być bardzo złożone ze względu na strukturę i objętość oraz możliwości ulegania odkształceniom dla każdego włosa.

Chociaż system ten nie jest doskonały, wydaje się, że jest to krok w dobrym kierunku. Jednak nowa funkcja może być dostępna tylko dla wysokiej klasy GPU takich jak GTX 1180. Zaprzęgnięcie do pracy AI wymaga użycia dużej mocy obliczeniowej.

Co prawda technologia jest na razie w powijakach a cieszenie się nią zwłaszcza na początku będzie kosztowało worek pieniędzy. Jednak gdybyście dostali spadek po cioci i mieli taczkę pieniędzy, jak myślicie warto? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: segmentnext

ZOSTAW KOMENTARZ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię