Strona głównaGryDeweloper A Way Out ma dość obsesji graczy na punkcie długości i...

Deweloper A Way Out ma dość obsesji graczy na punkcie długości i regrywalności gier

Twórca gry otwarcie informuje, że przejście A Way Out zajmuje około sześciu godzin. Za to gra przez cały czas zachowuje świeżość i ciągle zaskakuje graczy dając im tym samym wiele rozrywki i satysfakcji z tytułu.

Josef Fares twierdzi, że te sześć godzin jest to idealna długość gry. Jednocześnie stwierdza, że chętnie zrobiłby grę na dziesięć godzin gdyby tylko mógł dodać nowe rzeczy i zapewnić taką samą dynamikę rozgrywki. Jednocześnie uważa on, że zafiksowanie branży na długości gry i możliwością wielokrotnego przechodzenia tytułu musi zniknąć.

Jeżeli przejrzysz statystyki, ile osób przechodzi grę to np. dla A Way Out na PS 4 tylko 52% graczy zobaczyło napisy końcowe.

I okazuje się, że nie jest to zły wynik. Przykładowo GTA 4 ukończyło zaledwie 30% graczy.

Martwi mnie tylko to, że ludzie myślą, że to dobry wynik. Wyobraźcie sobie kogoś takiego jak James Cameron. Och tylko połowa ludzi wyszła z kina? Wow. To świetnie! To jest szaleństwo. Mamy nauczycieli-projektantów, którzy mówią swoim uczniom, aby skupili się na pierwszych 40% gry ponieważ reszty i tak większość z nich nie zobaczy. Po co w tej sytuacji się wysilać? Powinniśmy postrzegać gry jako doświadczenia. Nie ma znaczenia jak długie są.

Fares twierdzi też, że o wiele trudniej jest zrobić dłuższą grę zachowując jednocześnie jej różnorodność.

Czasami wydaje mi się, że serwujemy stolik pełen jedzenia, a ludzie denerwują się, że czegoś na nim nie ma. I tak nie zjedzą wszystkiego. Spróbują kawałek a reszta się zepsuje, ale inaczej będą niezadowoleni.

Mam mieszane uczucia co do wypowiedzi Faresa. Z jednej strony ma rację. Przechodzenie przesadnie długich gier z toną misji robionych na zasadzie „kopiuj wklej” jest nużące. Z drugiej żądanie kilkuset złotych za grę, którą przejdziemy raz w 6 godzin też nie jest uczciwym podejściem.

Jaka według Was jest optymalna długość gry? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: vg247

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię