Strona głównaWiadomościNowe sterowniki Nvidia GeForce gotowe na Raytracing

Nowe sterowniki Nvidia GeForce gotowe na Raytracing

Raytracing w czasie rzeczywistym to rozwiązanie, które – zdaniem Nvidii – odmieni rynek gier. Zieloni przekonują nas, że za nowe możliwości warto zapłacić dużo więcej niż dotychczas wydawaliśmy na karty graficzne. Jednak zanim to nastąpi śledzenie promieni musi być obsługiwane przez system i sterowniki.

Kilka dni temu Microsoft wprowadził aktualizację do Windowsa 10, w której dodano między innymi API DirtecX Raytracing. Teraz Nvidia udostępniła graczom nową wersję sterowników, które również dodają obsługę śledzenia promieni. Zatem jeśli już macie w swoich komputerach któregoś z GeForce’ów RTX, to nie pozostaje Wam nic innego, jak poczekać na gry, które Raytracing obsługują.

Ale sterowniki Nvidia GeForce 416.16 WHQL to nie tylko dodanie śledzenia promieni. Co prawda tym razem nie otrzymujemy pakietu Game Ready, więc nie przygotowano optymalizacji pod żadną z gier, ale i tak zmian jest dość sporo. Pełna lista to:

Nowe profile SLI:

  • Basingstoke – dodano profil AFR,
  • Battlefield V– ponownie aktywowano profil AFR;
  • Divinity: Original Sin II – dodano profil AFR,
  • Immortal: Unchained – dodano profil AFR,
  • Jurassic World Evolution – dodano profil AFR,
  • Phoenix Point – dodano profil AFR,
  • Seven: The Days Long Gone – dodano profil AFR.

Dwa nowe profile 3D Vision:

  • Elder Scrolls: Online – dobra obsługa,
  • Assassin’s Creed: Odyssey – nierekomendowane.

Poprawki błędów:

  • naprawiono problem, przez który podczas gry w Quake HD Remix na kartach Pascal możliwe było pojawienie się czarnych przekłamań graficznych, jeśli w ustawieniach aktywowano miękkie cienie,
  • włączenie czasowego antyaliasingu (TA) nie powoduje już znacznego spadku wydajności w grze Raingow Six: Siege odpalonej na karcie GeForce GTX 1060,
  • nie występuje już problem z błędem sterownika (nvlddmkm) po przełączeniu karty Titan Xp z trybu S4,
  • naprawiono problem z przepływnością materiałów 4K odtwarzanych z Netfliksa, który występował jeśli użytkownik korzystał z kart Turing i połączenia USB-C do HDMI.

Błędy, który jeszcze nie zostały poprawione:

  • funkcja Surround nie może zostać włączona w panelu ustawień Nvidii gdy użytkownik używa przeglądarki Edge z włączonym systemem Application Guard na wirtualnym GPU; jeśli Surround jest włączone, to nie ma możliwości uruchomienia przeglądarki Edge,
  • odbiornik AV przełącza się na dwukanałowy tryb stereo po 5 sekundach bezczynności,
  • możliwe pojawianie się losowych błędów DPC_WATCHDOG_VIOLATION podczas korzystania z kilku kart GeForce GTX 1080 Tina płycie z dodatkowym mostkiem PLX,
  • możliwe zaobserwowanie przekłamań w wyświetlaniu kursora po najechaniu na link w przeglądarce Firefox,
  • aplikacja Windows Media Player może przestać działać na zintegrowanym układzie graficznym notebooka, jeśli w ustawieniach GPU Nvidii wybrano tryb wysokiej wydajności,
  • Fifa 19 może się samoczynnie wyłączyć, gdy jest odpalona w trybie DX12, a w ustawieniach panelu Nvidii użytkownik zmienił opcję synchronizacji pionowej na Szybką,
  • możliwe występowanie migotania obrazu na zielono lub czarno w grze Monster Hunter World, gdy funkcja Volume Rendering jest wyłączona,
  • możliwe pojawienie się czarnego ekranu na monitorze BenQ ZOWIE XL2730 po wybraniu częstotliwości odświeżania na poziomie 144 Hz,
  • adaptery DisplayPort do VGA mogą nie działać poprawienie na sterownikach z linii R411.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię