Strona główna Gry Aktualności Rockstar: Nie wyzyskujemy naszych pracowników i mamy na to dowody

Rockstar: Nie wyzyskujemy naszych pracowników i mamy na to dowody

- Reklama -

Kilka osób zatrudnionych w Rockstar ujawniło, że warunki pracy w studiu deweloperskim, delikatnie mówiąc, nie są najlepsze. Musieli pracować bez wytchnienia po wiele godzin, bez wolnego dnia. Niektórzy spędzali w pracy nawet po 100 godzin w ciągu tygodnia. Teraz firma twierdzi, że było inaczej.

Wszystko zaczęło się od niefortunnego tweeta Dana Housera – jednego ze współzałożycieli Rockstar Games. Przyznał on, że niektórzy pracownicy spędzali w firmie nawet po 100 godzin w tygodniu, aby jak najlepiej dopracować Red Dead Redemption 2. Prawdopodobnie Houser chciał się w ten sposób pochwalić, ale spotkał się z oburzeniem użytkowników Twittera. W odpowiedziach współzałożyciel studia starał się bronić, ale szybko do rozmowy dołączyli byli pracownicy, którzy przywołali kilka innych sytuacji. Jednym z nich był Job J Stauffe, który przyznał, że w trakcie prac nad GTA IV siedział w pracy 7 dni w tygodniu i nie mógł liczyć na dzień wolnego, nawet w trakcie choroby.

Studio postanowiło zmierzyć się z tymi zarzutami, prezentując konkretne liczby. Według firmy od 8 stycznia tego roku do końca września średnia liczba godzin spędzonych w pracy w ciągu tygodnia wahała się w granicach od 42,4 do 45,8. Najgorszy pod tym względem był tydzień, który zaczynał się 9 lipca, bowiem wtedy średnia doszła do 50,1 godzin, ponieważ 20% zatrudnionych spędzała w tym czasie nawet po 60 godzin w pracy. Najwięcej czasu w ciągu tygodnia spędził w pracy pracownik, który dobił do wyniku 67,1 godzin. Wielu aktualnych pracowników studia potwierdziło, że w pracy spędzają od 45 do 60 godzin i wcale nie czują się wyzyskiwani.

– Nigdy nie pracowałam więcej niż 50 godzin w ciągu tygodnia. Zazwyczaj mam 2-6 nadgodzin każdego tygodnia i nie dlatego, że ktoś mnie do tego zmusza lub daje niemożliwe do spełnienia terminy, ale dlatego, że tak mi się lepiej pracuje – powiedziała Vivianne Langdon, jedna z programistek w Rockstar Games.

Czyżby okazało się, że z wielkiej chmury spadł niewielki deszczyk? Na to wygląda.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SourcePCGamesN
Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

GORĄCE RECENZJE