Huwaei ma bardzo ambitne plany, co do polskiego rynku laptopów. Celem firmy jest osiągnięcie statusu lidera, a na realizację planu firma daje sobie trzy lata. Deklaracja taka padła z ust Jeffersona Zhanga, dyrektora zarządzającego Huawei Consumer Business Group w Polsce, podczas prezentacji najnowszego laptopa MateBook 13.
Premiera MateBooka miała miejsce w Barcelonie dzień przed rozpoczęciem targów MEC 2019. Według opinii użytkowników laptopy tej serii są bardzo dobrym sprzętem niezależnie od tego czy wybierzemy najtańszego MateBooka D, czy flagowego MateBooka X Pro. Dlatego deklaracje Zhanga dla wielu nie są zaskoczeniem.
Nasz cel to zostać liderem rynku laptopów w Polsce w ciągu 3 lat. Już w tym roku nasze portfolio znacząco się powiększy. Zaczynamy od mocnego produktu, MateBooka 13, który już teraz zbiera doskonałe recenzje między innymi za innowacyjną funkcję szybkiej transmisji danych OneHop, która pozwala przerzucić nawet 500 zdjęć z urządzenia na urządzenie w zaledwie minutę
Zobacz: VIVO iQOO – nowy model smartfona dla hardkorowych graczy
Teraz przed Huawei stoi trudne zadanie. Firma musi przekonać do siebie zwykłych użytkowników zaszczepiając im głowach informację, że Huawei to nie tylko producent smartfonów, ale także laptopów, również takich dla zwykłego zjadacza chleba. Według naszych informacji Huawei obecnie znajduje się w TOP4 sprzedaży laptopów w Polsce. Bardzo dobra opinia na temat MateBooka 13 może jeszcze poprawić ten wynik. W okresie wakacyjnym odbędzie się premiera kolejnych modeli serii MateBook.
Zobacz: Huawei przechodzi na wyższy poziom integracji komputerów ze smartfonami
Kolejnym ważnym krokiem będzie wejście w segment klientów biznesowych. Obecnie w polskich firmach królują Lenovo, Dell i HP i przebicie się do szklanych budynków korporacji będzie nie lada wyczynem.