Strona głównaWiadomościHardwareDigital Signage - ekrany przemysłowe są wokół nas. Często nawet nie zdajemy...

Digital Signage – ekrany przemysłowe są wokół nas. Często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy

Elementy systemu Digital Signage

Ekran
Końcowy element systemu, widoczny gołym okiem dla końcowego odbiorcy. Wyświetlacze mogą być różne. Duże, małe, składające się z kilku mniejszych oraz wykonane w przeróżnych technologiach – OLED, LCD, e-INK, LED… Wszystko w zależności od tego, czy ma to być ekran wewnętrzny czy zewnętrzy, jaki ma mieć kształt (Zakrzywiony? Żaden problem) i gdzie będzie wykorzystywany. Dodatkowo może to być ekran w ścianie, wolnostojący w specjalnej obudowie, wbudowany w konkretny element wystroju, albo tzw. Totem, czyli dokładnie to, za pomocą czego zamawiamy jedzenie w McDonaldzie.

A to nie koniec, bo ekrany mogą też być dotykowe, albo np. lustrzane. Tego typu rozwiązania stosuje się często w salonach piękności. Reklama normalnie wyświetla się na ekranie, ale powierzchnia matrycy jest pokryta odpowiednim materiałem, który mocno odbija światło i pozwala na korzystanie z monitora jak z lustra. Ważne by dobrze przygotować materiały – zbyt jasne mogą zmniejszyć jakość i wyrazistość odbicia.

Warto też pamiętać, że mówimy tutaj o ekranach profesjonalnych, a nie np. telewizorach. Wszystko dlatego, że klasyczne telewizory mogą zwyczajnie odmówić posłuszeństwa, jeśli będą używane bez przerwy przez całą dobę oraz oferują dużo niższą jakość obrazu, choćby zależną od natężenia światła. Dodatkowo zdalne sterowanie wyświetlanymi materiałami w przypadku telewizorów bywa problematyczne. I ważna kwestia, za telewizory trzeba dodatkowo opłacać abonament radiowo telewizyjny.

Pozostając przy telewizorach, które będą tutaj dobrym odniesieniem, ekrany Digital Signage są tworzone przez tych samych producentów. M.in. LG, Toshiba, Philips, Samsung, czy Nec.

System tworzenia treści

Zacznijmy od podstaw. Zanim obraz trafi na ekran, musi zostać odpowiedni zaprojektowany. Wizualizacja stworzona na laptopie lub zwykłym monitorze może nie działać prawidłowo na ekranie o nietypowym kształcie i proporcjach. Do tego niezbędne jest odpowiednie oprogramowanie. Pozwala ono nie tylko stworzyć pożądany materiał, ale również zasymulować jego wyświetlanie na konkretnym rodzaju ekranu.

System zarządzania treściami

Mamy już ekrany, wiemy co i jak na nim wyświetlimy, ale trzeba tym wszystkim w jakiś sposób zarządzić. To szczególnie ważne w momencie, kiedy dysponujemy całą armią ekranów, które są położone w różnych miejscach. Dysponując odpowiednim systemem możemy sprawnie zarządzać wyświetlanymi treściami.

W ten sposób możemy je dopasować do pory dnia, specyfiki osób patrzących na ekran w danym czasie, czy miejsca wyświetlania treści. Bo dlaczego by w Katowicach nie wyświetlać tego samego materiału, ale po śląsku? Dodatkowo w ten sposób można dopasować treści do wielu czynników. W momencie, kiedy pada deszcz ekran wyświetla reklamę parasoli. Ujemna temperatura? Ciepła kawa w pobliskiej kawiarni. Polska wygrała Mistrzostwa Świata w piłce nożnej siatkówce? Wyświetlamy informacje i gratulujemy.

System zarządzania ekranami

Można go określić mianem zdalnego monitorowania urządzeń. System pokazuje wszystkie niezbędne informacje związany z ekranami. To tutaj mamy dostęp do ich aktualnego stanu, co pozwala w szybki sposób wykryć usterkę lub zareagować na jego uszkodzenie w wyniku aktu wandalizmu. Również w ten sposób dowiemy się o np. przegrzaniu ekranu i konieczności jego czasowego wyłączenia.

System analiz

Żeby kampanie realizowane za pomocą Digital Signage były skuteczne, potrzebne są do tego dane. Analizy mogą powstawać na podstawie przeróżnych informacji. Interakcji z ekranem, liczby osób obserwujących dane treści, czasu wyświetlania konkretnego materiału, który wcześniej został sprzężony z jakimś warunkiem. Odpowiednie przygotowane i przeanalizowane raporty pozwalają na stworzenie skuteczniejszych kampanii w przyszłości.

Digital Signage w Polsce

Wiodącą firmą na rynku Digital Signage jest w Polsce Digital Vitra. Firma oferuje kompleksową obsługę w dziedzinie rozwiązań audiowizualnych i dostarcza wiele nowoczesnych rozwiązań – w tym tworzone na zamówienie. W jej ofercie znajdziemy niemal każdy możliwy rodzaj ekranów przemysłowych. Duże, małe, wewnętrzne, dotykowe, lustrzane, o nietypowym kształcie. Do wyboru są produktu wiodących marek, w tym np. panele OLED LG czy Samsunga.

Dodatkowo Digital Vitra zapewnia pełne wsparcie związane z technologią Digital Signange, czyli całe zaplecze, którego nie widzi odbiorca końcowy. W skład tego wchodzą wszystkie niezbędne elementy systemu, bez których wyświetlanie i zarządzenie treściami nie jest możliwe, odpowiednie przeszkolenie z obsługi systemu oraz, co również jest bardzo ważne, wsparcie architektoniczno-budowlane. Firma doradza jakich komponentów użyć do montażu – kabli, gniazdek oraz czy np. do danego typu ekranu konieczne będzie dodatkowe wzmocnienie ścian. Jedyne, co musi w tym momencie zrobić klient, to precyzyjnie określić swoje wymagania oraz nauczyć się obsługi gotowego systemu.

Firma Digital Vitra jest rzetelnym integratorem Digital Signage w Polsce.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

orson_dzi
Redaktor, szef działów gry i audio

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię