Strona głównaGryAktualnościDenuvo negatywnie wpływa na wydajność w grach. Mamy twarde dowody

Denuvo negatywnie wpływa na wydajność w grach. Mamy twarde dowody

Od dawna gracze spekulują na temat negatywnego wpływu zabezpieczeń Denuvo na wydajność gier. Z czasem zaczęły pojawiać się kolejne dowody, które potwierdzały też teorię. Kolejne dopiero co ujrzały światło dzienne i jasno pokazują, że DRM jest prawdziwym utrapieniem dla graczy.

Jak to możliwe, że dopiero z czasem dowiadujemy się o negatywnym wpływie Denuvo na wydajność w grach? Wielu twórców gier korzysta ze znienawidzonego zabezpieczenia, aby uchronić się przed piractwem przynajmniej w pierwszych tygodniach od premiery. Jednak na usunięcie DRM musimy często czekać wiele miesięcy. Na szczęście pojawia się coraz więcej gier, które miały Denuvo i już go nie mają, więc możliwe stały się porównania wydajności. O takie pokosił się twórca kanału Overlord Gaming na YouTubie.

Zobacz także: Valeora miało być lepsze od Denuvo, hakerzy potrzebowali dwóch dni na jego złamanie

Twórca wziął pod lupę kilka gier, z których z czasem usunięto zabezpieczenie DRM. Jedną z nich było Dishonored 2. W wersji z Denuvo gra osiągała średnio 56,8 kl./s. Po usunięciu zabezpieczenia średnia liczba klatek wzrosła do 60,8. Nie jest to może gigantyczny wzrost, ale jednak zauważalny. Usunięcie Denuvo miało jeszcze większy wpływ na ładowanie gry i poziomów. Z DRM oczekiwanie na menu to aż 177 s. Bez zabezpieczenia czas spadł do zaledwie 136 s. Z kolei ładowanie poziomów skróciło się z 73 do 40 s.

Zobacz także: Piraci udostępnili Hitmana 2 jeszcze przed oficjalną premierą

Ale na tym lista sprawdzonych gier się nie kończy. W Lords of the Fallen średnia liczba wyświetlanych klatek wzrosła z 53,6 do 70, w Bulletstorm ze 150 do 164, w Life is Strange: Before the Storm ze 176 do 181, w Moto Racer 4 również ze 176 do 181, a w Rime ze średnich 88 kl./s do 98 kl/s. Jak widać, w zależności od gry, różnice są mniejsze lub większe, ale występują za każdy razem. Dodatkowo pozbycie się Denuvo przyspiesza ładowanie gry i poziomów. Najprawdopodobniej jest to częściowo wina dysku HDD, na którym autor filmu miał zainstalowane wszystkie gry. Przy SSD różnice czasu ładowania mogłoby być mniejsze.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię