Strona głównaKonsoleZmiana polityki zwrotów gier na PlayStation Network. Jest lepiej?

Zmiana polityki zwrotów gier na PlayStation Network. Jest lepiej?

Sony zmieniło politykę zwrotów na PlayStation Network, pozwalając na odzyskanie pieniędzy za wadliwe gry lub w przypadku, gdy jeszcze ich nie pobraliśmy. Tym samym Sony stało się bardziej prokonsumenckie i wkroczyło w XXI wiek, ale czy na pewno?

Dzięki aktualizacji polityki firmy będziemy mogli zwrócić grę, która powoduje np. zawieszanie się konsoli. Sama zmiana zasad przeszła bez zbędnego hałasu, czy choćby komunikatów ze strony PlayStation na Twitterze. Zwrot pieniędzy będziemy mogli otrzymać również za preordery jeżeli tytuł nie został jeszcze pobrany. Będzie można zwrócić również grę do 14 dni od zakupu lub w przypadku gdy jest „wadliwa”. Duży wpływ na zmianę polityki miała sytuacja związana z Anthem, przez który PS4 sypało „niebieskimi ekranami”.

Zobacz: Wyciekły zdjęcia kontrolera do PlayStation 5! Fani nie są zachwyceni

Tymi samymi zasadami zostały objęte również przepustki sezonowe. Problem jednak polega na tym, że preordery na gry można składać bardzo wcześnie, np. na Control, które wyjdzie dopiero w sierpniu. W tej sytuacji jeżeli kupimy grę teraz nie mamy szans na zwrot po premierze bo dawno minie 14 dni od zakupu.

Możesz anulować zakup cyfrowych treści w ciągu 14 dni od daty zakupu i otrzymać zwrot pieniędzy do portfela PSN, pod warunkiem, że nie zacząłeś go pobierać ani przesyłać strumieniowo.

Treści cyfrowe, które zacząłeś pobierać lub przesyłać strumieniowo, oraz dostarczane w chmurze materiały eksploatacyjne, nie kwalifikują się do zwrotu, chyba, że zawartość jest wadliwa.

Możesz anulować zakup przepustki sezonowej w ciągu 14 dni od zakupu i otrzymać zwrot pieniędzy do portfela PSN, pod warunkiem, że nie zacząłeś pobierać ani przesyłać strumieniowo żadnych treści cyfrowych zawartych w karnecie.

Zmiana zasad, chociaż nie jest perfekcyjna, ułatwi zwracanie gier. Dotychczas możliwość wszystko zależało od woli wydawcy gry, regionu zakupu i „miliona” innych warunków. Pierwszą platformą, która wprowadziła jasne zasady zwrotów był Steam i chyba do tej pory jest to najlepszy program zwrotów. Valve pozwala na zwrot jeżeli w dany tytuł nie graliśmy więcej niż dwie godziny a od zakupu nie minęło 14 dni. Zamiana ta była spowodowana koniecznością zastosowania przez Valve prawa Unii Europejskiej wprowadzonego w 2014 roku.

Zobacz: Cyberpunk 2077 zostanie wydany na PlayStation 5 i Xbox Scarlett

Epic Games, zaktualizowało swoją politykę zwrotów w styczniu tego roku dopasowując się do zasad panujących na Steam. Pomimo tego postępu często gracze muszą dochodzić swoich praw w europejskich sądach.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SoSlowGamer
Redaktor, szef działu retro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię