Strona główna Gry Aktualności Granie w 4K jest bezużyteczne – twierdzi znany deweloper

Granie w 4K jest bezużyteczne – twierdzi znany deweloper

Granie w rozdzielczości 4K jest na świeczniku. Na komputerach jest już jak najbardziej możliwe, chociaż kosztowne. Prawdziwą rewolucją mają byś konsole nowej generacji, które wprowadzą Ultra HD na salony. Ale nie wszyscy są z tego zadowoleni.

Mogłoby się wydawać, że granie w 4K to rzecz, do której wszyscy ostatecznie dążymy. Wysoka rozdzielczość to lepsza grafika i więcej szczegółów wyświetlanych na ekranie. Ale nie każdy deweloper tak do tego podchodzi. Dino Patti, współtwórca Limbo i Playdead twierdzi, że to bezużyteczne.

– Myślę, że jest to bezużyteczne. To coś, co jest przepychane przez firmy technologiczne, aby rozreklamować konsole nowej generacji. Chciałbym sam określać sobie ścieżkę rozwoju, a nie był kuszonym przez pieniądze firm technologicznych. Wielu ludzi widzi coś błyszczącego i idzie za tym. Zdecydowanie można zobaczyć stado idące w tym samym kierunku i upadające – powiedział Dino Patti.

Jego zdaniem firmy technologiczne wymuszają na deweloperach pewne działania, które często prowadzą do tworzenia gównianych gier.

– Twórcy konsol nie szanują naturalnej ewolucji gier i wymuszają pewne technologie. Microsoft z Kinectem płacił studiom za robienie wielu gównianych gier – dodał Patti.

Podobnego zdania jest kilku innych deweloperów. Guðmundur Hallgrímsson w trakcie tej samej rozmowy przyznał, że grafika nie ma dla niego wielkiego znaczenia. Jego zdaniem ostatecznie dążymy do jak największej płynności. O jakość oprawy graficznej mogą walczyć wielkie studia, a finalnie i tak najważniejszy jest gameplay. Z kolei Chet Faliszek, który pracował wcześniej w Valve przy Portal, Left4Dead i Half-Life 2 dodał, że nie tyle firmy technologiczne wymuszają nowe rozwiązania, co nowe modele biznesowe.

Zobacz: Sony – prace nad PlayStation 5 idą zgodnie z planem
Zobacz: Twórca God of War marzy o tym, aby Kratos trafił też na PC
Zobacz: PS5 – architektura Zen 2 skróci czas produkcji gier

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SourceVG247
Damian Jaroszewski
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

1 KOMENTARZ

  1. Czyli ja narzekający na wydajność grafiki w 4k za kasę taką samą 4k zł , z monitorem 43 cale 4k i oglądający 4k gry niemożliwą do osiądnięcia jakością na Ful HD , jestem Nobem i ślepcem który nie dość że nie widzi różnicy to jeszcze ma za dużo kasy na sprzęt .
    Ludzie to myślenie naszych dziadków , po co mu auto skoro koniami też dojedzie .
    Albo inaczej promują fulhd bo z doświadczenia wiem że sprzęt zwłaszcza komputerów stacjonarnych nie nadąża za grami , gdzie na CES 2020 pojawiło się 8k z płaczem oznajmiali że kart graficzne na takiej rozdzielczości są jedynie w stanie generować zdjęcia a nie animacje 🙂
    Z czym do ludzi ? a więc zapętlili się w oszczędzaniu energii i karty za chwile jak odkurzacze nie będą mogły mieć więcej jak 200wat albo 50wat i ma to starczyć ludziom . gdzie karty muszą mieć dziś 2 sztuki po 300wat podrasowane by sobie radziły z 4k wyśmienicie dodam że to koszt 12tyś zł na same grafiki .

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię

GORĄCE RECENZJE