Już w październiku zeszłego roku Mark Cerny zapowiadał, że konsola PlayStation 5 zaoferuje unikatową funkcję, która pozwoli na ładowanie konkretnych misji w grze bezpośrednio z menu,. W końcu poznaliśmy więcej szczegółów na temat tego mechanizmu i zapowiada się on niezwykle ciekawie.

W serwisie Gamereactor pojawił się interesujący artykuł, który opisał jedną z funkcji PlayStation 5, o której do tej pory nie wiedzieliśmy zbyt wiele. Co prawda tekst został już usunięty (prawdopodobnie zdradzał zbyt wiele albo zbyt wcześnie), ale w Internecie nic nigdy nie ginie. W Sieci bez problemu można znaleźć zrzuty ekranu, na których opisywany jest nowy mechanizm. Ten pozwoli na załadowanie konkretnej misji w grze bez konieczności przebijania się przez menu.

PlayStation 5 - stacja ładująca DualSense

PlayStation 5 z funkcją Aktywności

Na pewno każdy z Was doskonale zna sytuację, w której chcecie odpalić grę na dosłownie 10-20 minut, aby skończyć krótką misję lub jakiś wyścig. Niestety, trzeba włączać całą grę i przebijać się przez menu danej produkcji. Załadowanie wszystkiego chwilę trwa i tylko zabiera nam resztki i tak ograniczonego już czasu, który został nam na granie. Właśnie dlatego Sony wymyśliło nowych mechanizm, który zostanie wprowadzony w PlayStation 5. Otrzymał on nazwę Activities (Aktywności). Twórcy WRC 9 opisali ją w następujący sposób:

– To właśnie ulepszenia oprogramowania mogą w końcu całkowicie zmienią doświadczenie, ponieważ WRC 9 wdroży w pełni asynchroniczne i zoptymalizowane ładowanie, wykorzystując nowy, superszybki dysk SSD, tak aby gracze w mgnieniu oka zasiedli za kierownicą. Jednocześnie funkcja systemu PlayStation 5 Activities zaproponuje natychmiastowe łącze “deeplink” z menu startowego konsoli, aby uzyskać bezpośredni dostęp do wyścigów lub jakiejś części gry, aby trzymać graczy w napięciu.

System zadziała jako pewnego rodzaju link do konkretnych fragmentów gry. Na przykład w WRC 9 pozwoli na załadowaniu konkretnego wyścigu bezpośrednio z menu konsoli. Tym samym pomijamy ładowanie samej gry, przebijanie się przez menu… i tak dalej. Konsola od raz zacznie ładować moment, który interesuje nas w tym momencie najbardziej. Co ciekawe, mechanizm został zapowiedziany już w październiku 2019 roku przez Marka Cerny’ego, kiedy pierwszy raz oficjalnie powiedział o PlayStation 5. Mówił wtedy:

– Chociaż uruchamianie gier będzie dość szybkie, nie chcemy, aby gracz musiał uruchamiać grę i sprawdzać, co się dzieje. Znowu uruchamiać grę i sprawdzać, co się dzieje. Serwery gier wieloosobowych zapewnią konsoli zestaw aktywności, do których można dołączyć w czasie rzeczywistym. Gry dla jednego gracza dostarczą informacji, takich jak misje, które możesz wykonać i jakie nagrody możesz otrzymać za ich wykonanie. Wszystkie te wybory będą widoczne w interfejsie użytkownika. Jako gracz po prostu wskakujesz w to, co chcesz.

PlayStation 5 zadebiutuje pod koniec roku. Nie znamy oficjalnej daty, ale prawdopodobnie mowa o ostatnich dniach listopada. Cena konsoli póki co nie jest znana.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię