Strona głównaKonsoleSony nie tylko wykorzystało układ AMD RDNA 2. Sony pomogło go zaprojektować

Sony nie tylko wykorzystało układ AMD RDNA 2. Sony pomogło go zaprojektować

Nie od dzisiaj wiadomo, że PlayStation 5 będzie korzystać z podzespołów AMD – procesora Zen 2 i grafiki RDNA 2. Jednak w przypadku drugiego z tych elementów nie możemy mówić po prostu o części komputerowej. Sony pomogło zaprojektować układ.

PlayStation 5 wykorzystuje układ graficzny z architekturą AMD RDNA 2. Ma on 36 bloków CU o taktowaniu 2,23 GHz i wydajności 10,28 teraflopów przy obliczeniach FP32. To zauważalnie mniej niż w Xbox Series X, które może pochwalić się 52 blokami CU i wydajnością 12 teraflopów. Czy Sony wzięło od AMD po prostu słabszy układ niż konkurencja? Nie. Według słów Marka Cerny’ego Sony czynnie brało udział w projektowaniu GPU.

– Jeśli zobaczycie podobną, dedykowaną kartę graficzną na PC, dostępna w tym samym czasie co nasza konsola, to oznacza, że nasza współpraca z AMD zaowocowała technologią, która działa w obu światach. To nie oznacza, że Sony po prostu wzięło część do komputerów do swojej konsoli – powiedział Mark Cerny.

Sony ściśle współpracowało z AMD przy produkcji układu graficznego do PlayStation 5, aby ten spełniał oczekiwania nowej konsoli. Kluczem była wydajność przy zachowaniu odpowiedniej efektywności energetycznej. Jednocześnie Cerny przyznał, że GPU obsługuje zarówno technikę Primitive Shaders, jak i Ray Tracing, ale nie oznacza to, że deweloperzy gier muszą z nich korzystać. Wszystko zależy od ich decyzji.

Zobacz także:

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SourcePCGamesN
Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

1 KOMENTARZ

  1. Technologia dotyczy apu (CPU+GPU zmienna częstotliwość pracy). Cerny odniósł się do dedykowanej karty graficznej na PC.Jedyne co przychodzi do głowy to dynamiczne częstotliwości poszczególnych bloków CU, ROP, TMU. To może być fajny pomysł no nigdy nie da się wykorzystać wydajności na 100 % wszystkich części gpu , różne gry mają różne wymagania.Monitoring i dopasowanie częstotliwości może spowodować że pomimo sony jest słabsze 36 vs 52 cu może mieć taką samą wydajność, ale to by znaczyło że niektóre części musiały by przekroczyć 2.23 ghz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię