Strona głównaGryAktualnościGamingowe podsumowanie tygodnia (1-7 lutego 2021)

Gamingowe podsumowanie tygodnia (1-7 lutego 2021)

Za nami bardzo interesujący tydzień. Kolejne raporty finansowe nakreśliły plany na przyszłość niektórych wydawców, a znane marki oficjalnie ogłaszają powroty. Nie zabrakło również kilku intrygujących plotek.

The Medium dużym sukcesem finansowym

Polski game dev po raz kolejny daje o sobie znać na rynku międzynarodowym. The Medium oficjalnie ujrzało światło dzienne 28 stycznia. Gra została ciepło przyjęta przez graczy oraz krytyków, a premiera w Xbox Game Passie znacząco ułatwiła sprawdzenie nowej, polskiej produkcji.

Bloober Team w rozmowie z Money.pl poinformował, że koszt produkcji The Medium zwrócił się już po kilku dniach od oficjalnej premiery. Chociaż nie mamy żadnych konkretnych statystyk sprzedaży, studio może śmiało uznać swoją nową grę za duży sukces. Artur Łączkowski z Bloober Team parę dni później zapowiedział również, że pracują już nad zupełnie nowym projektem i szukają ludzi do pracy. Nasi eksperci od horrorów nie próżnują.

 

Szczegóły Mass Effect Legendary Edition

Niecałe dwa tygodnie temu wzięliśmy udział w pokazie BioWare’u ich następnego projektu – długo wyczekiwanego Mass Effect Legendary Edition. Na początku zeszłego tygodnia embargo na prezentowane wtedy informacje zostało zdjęte i mogliśmy podzielić się ze światem wszystkim, czego się dowiedzieliśmy.

Mass Effect Legendary Edition

Podczas godzinnego pokazu stało się jasne, że BioWare nie szykuje zwykłego portu i chce znacząco usprawnić swoją legendarną trylogię. Podróże windą będą krótsze, system walki będzie bardziej przystępny i wszystkich zmian doświadczymy nawet w 4K.

 

Premiera Battlefield 6 jeszcze w tym roku

Podczas podsumowania finansowego roku 2020 Andrew Wilson, CEO Electronic Arts, poinformował, że nowy Battlefield pojawi się w okolicach Bożego Narodzenia. Nadchodzi również oficjalny pokaz, gdzie fani będą mogli zobaczyć, co szykuje dla nich Dice. Potwierdziła się tym samym część wcześniejszych plotek, które sugerowały nie tylko premierę w tym roku, ale również tryb battle royale i grę mocno inspirowaną trójką.

 

Szał zakupowy

Podczas gdy wielu graczy dalej czeka, aż w rozsądnej cenie będzie można kupić PS5, PlayStation zarobione ostatnio pieniądze planuje najwyraźniej wydać na nowe studia. Dochód Sony w czwartym kwartale zeszłego roku wzrósł aż o 20% i firma szykuje się teraz na kolejne inwestycje.

PlayStation Store

PlayStation nie jest jednak jedynym graczem na naszym rynku planującym poszerzyć swoje portfolio. Nieco ponad tydzień temu to samo słyszeliśmy o Microsofcie, który nie tak dawno temu wydał 7,5 miliarda na ZeniMax. Kilka dni temu Codemasters potwierdziło z kolei przejęcie studia przez EA.

 

Kolejne plotki dotyczące GTA 6

Tym razem to na 4chanie pojawiły się nowe informacje odnośnie GTA 6. Anonimowy leaker przedstawił długą listę faktów, które rzekomo słyszał o nadchodzącej produkcji. Wspomina tam o Florydzie w latach 70-tych jako potencjalnym miejscu akcji, 60-godzinnej kampanii prowadzonej w stylu RDR2 oraz premierze w okolicach października 2023 roku.

 

Udany rok w wykonaniu Activision i Call of Duty

Finansowe podsumowanie zeszłego roku w wykonaniu Activision pokazało, że Call of Duty ma się dobrze. Dochód z popularnego shootera wzrósł aż o 77% względem 2019 roku, do 3,9 miliarda dolarów. Grze udawało się również regularnie przekraczać próg 100 milionów aktywnych użytkowników w miesiącu.

Call of Duty Black Ops Cold War

Ponadto, Activision zyski wciąż przynosi Blizzard, który podczas tego samego raportu nie miał niestety zbyt dobrych informacji dla swoich fanów. Overwatch 2 i Diablo 4 nie ukażą się w tym roku.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Tomasz Alicki
Tomasz Alicki
Szef działu gier. Miłośnik esportu, weteran Call of Duty i zapalony gracz Action RPG. W wolnych chwilach Netflix, dobra książka i World of Warcraft.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię