Polyphony Digital zaprezentowało krótkie demo z gry Gran Turismo z włączonymi śledzeniem promieni. Z całą pewnością nie jest to wersja na PlayStation 4, bo aktualna generacja nie ma odpowiedniej mocy przerobowej. Czy w takim razie jest to wydanie na PlayStation 5 i czy kolejna generacja konsol poradzi sobie z ray tracingiem?

Na poniższym wideo możecie zobaczyć efekt śledzenia promieni w grze Gran Turismo (wideo przewińcie do 7:20). Jakość materiału może nie jest najlepsza, ale widać, że efekty robią wrażenie.

Na filmie zaprezentowano jedynie statyczne sceny. Nie widzimy efektu śledzenia promieni na poruszających się autach. Ale jeśli wsłuchacie się w słowa prowadzącego, to wyraźnie mówi on o testowaniu sprzętu i silnika gry. To zatem dopiero początek prac i wszystko może się jeszcze zmienić. Najprawdopodobniej chodzi też o badanie możliwości PlayStation 5.

Czy to oznacza, że konsole będą obsługiwać to rozwiązanie? Na tej podstawie trudno stwierdzić czy kolejna generacja konsol będzie obsługiwać ray tracing. Nie od dzisiaj wiadomo, że zarówno Sony i Microsoft zamierzają wykorzystać podzespoły AMD, w tym układy graficzne Navi. Niedawno Czerwoni wspomnieli, że póki co nie są zainteresowani technologią śledzenia promieni. Czy dotyczyło to tylko rynku PC i na konsolach rozwiązanie będzie dostępne? W tym momencie możemy tylko gdybać i czekać na oficjalnie informacje.

ZOSTAW KOMENTARZ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię