Rynek skórek do wirtualnych broni rządzi się prawami, które dla zwykłych śmiertelników mogą być kompletnie niezrozumiałe. Niedawno padł rekord wartości pojedynczej transakcji. Dwa skiny CS:GO zostały sprzedane za 3 miliony złotych.
Jedną z najlepszych decyzji, po której GabeN może spokojnie gładzić się po brzuszku i brodzie było wprowadzenie na Steam i do CS:GO Rynku. Gracze mają możliwość sprzedaży skórek broni, Valve z kolei odcina sobie od każdej takiej transakcji kuponik w postaci prowizji. No chyba, że ktoś dogaduje się poza Steam. To wtedy Valve może tylko powąchać szeleszczące banknoty.
Zobacz: Redfall – nowe IP Bethesdy pojawi się na PC latem 2022
Nic więc dziwnego, że największe transakcje realizowane są poza Steam. Prowizja zabiłaby kupującego. Steam udostępnia jednak swoje API zewnętrznym serwisom, które wyceniają skórki na podstawie ich rzadkości. Tu działa stara zasada popyt – podaż – cena. Najrzadsze przedmioty osiągają wręcz astronomiczne wartości.
Apparently, two Chinese collectors just finished an IRL cash trade for a 4x Titan holo ST MW #661 & 4x Titan holo Souvenir FN Dragon Lore involving 5 million CNY ($775,000).
It sets the new record for the biggest transaction in CS:GO history. pic.twitter.com/ET4q7bsS2Z
— ohnePixel (@ohnePixel) June 19, 2021
Tak właśnie jest z AWP Dragon Lore, która wypada z tzw. pamiątkowych skrzynek mapy Cobblestone. Te trafiają z kolei do osób grających na najważniejszych turniejach CS:GO rangi Major na Twitchu. Turnieje takie organizowane są coraz rzadziej przez co skórek jest jak na lekarstwo. Omawiana skórka pochodziła jeszcze z turnieju z 2018 roku.
Podobnie jest z Case Hardened – to jedna ze starszych skórek do AK-47. Pojawiała się w krzynkach, których już nie można zdobyć w grze. Obie te skórki zostały ostatnio kupione za ponad 775 tys. dolarów, czyli około 3 milionów złotych. Jest to zatem największa transkcja w historii gry. Valve niestety może się tylko przyglądać i przełykać ślinkę na myśl o ogromnym kawałku tortu jaki przeszedł im koło nosa, bo transakcja była realizowana poza platformą Valve.