Wywiad z autorem gry Maquette zdradza kulisy tego, jak z projektowania parków rozrywki dla Disneya znalazł się on w świecie gamedevu.
Kojarzycie grę Subliminal? Maquette to podoba do niej, ponura historia w formie pierwszoosobowej gry logicznej. Jednak Maquette od podobnych jej tytułów odróżnia między innymi niesamowity świat. Każda sekcja i etap to małe dzieło sztuki, a jednocześnie nowy sposób zaangażowania gracza w rozwiązywanie zagadek i prezentowania mu smutnej opowieści.
Wielu osobom świat Maquette może się kojarzyć z filmami animowanymi ze stajni Pixara. I nie bez powodu. Pixar to studio związane z Disneyem, a szef studia Graceful Decay (odpowiedzialnego za grę) zajmował się swego czasu tworzeniem parków rozrywki Disneya. Hanford Lemoore, bo o nim tu mowa, zdradził w wywiadzie dla SFGATE jak połączył swoje doświadczenie z twórczością innych artystów, takich jak M.C. Escher w pracach nad grą.
Zobacz: Indiana Jones powraca – Disney zapowiedział nowy film
Co ciekawe, Lemoore tworzył pierwsze projekty gry jeszcze w trakcie pracy nad kolejnymi parkami. Wczesny prototyp Maquette został zaprezentowany w 2011, podczas Game Developers Conference – w tym samym czasie powstawały nowe elementy parku na Florydzie.
Współpraca Lemoore’a z Disneyem trwała jeszcze jakiś czas, ale ciągle myślał o Maquette, czerpiąc inspirację z codziennej pracy oraz architektury San Francisco. Dla przykładu, przypominające sieć kable w jednym z rozdziałów są bezpośrednim odniesieniem do sieci kabli wiszących nad miastem. Sam autor przyznaje, że – choć nie mieszka już w San Francisco – to Maquette jest jego hołdem dla miasta. A teraz możecie w nią zagrać na PC, PS4 oraz PS5. Natomiast cały materiał przeczytacie tutaj.