Za niecały miesiąc na nasze PC trafi Microsoft Flight Simulator 2020. W grudniu planowana jest premiera na Xboxa. Co wiemy o grze MS?
Data premiery Microsoft Flight Simulator 2020 to nie jedyna informacja, którą poznali do tej pory fani. Jest ich znacznie więcej, bowiem autorzy chętnie dzielą się postępami prac w swoich dziennikach deweloperskich na Youtube. Czego więc możemy się spodziewać?
Microsoft Flight Simulator 2020 będzie olbrzymi
Przede wszystkim, gra będzie gigantyczna. Autorzy obiecują między innymi umieszczenie w grze wszystkich lotnisk, jakie znajdują się na świecie – łącznie ponad 37 tysięcy, z czego 80 odtworzonych w każdym detalu (zależnie od wersji gry, o czym za moment). Poza lotniskami, w grze pojawi się profesjonalna symulacja kontroli ruchu lotniczego. Będzie to ważne tym bardziej, że wirtualne niebo pełne będzie innych samolotów, a gracze otrzymają też możliwość lotów nocnych, co prezentuje poniższy screen.
Za profesjonalne przygotowanie kontroli ruchu odpowiedzialna będzie między innymi usługa VATSIM. To społeczność ludzi zebranych wokół Microsoft Flight Simulatora, którzy dbają o jak największy realizm odwzorowania ruchu lotniczego. Zresztą, nie tylko wydarzeniom na niebie poświęcono masę uwagi. W grze mamy mieć do czynienia ze szczegółową mapą świata – na tyle szczegółową, że znajdziecie na niej nawet swoje domy. Wszystko to przekłada się na ogromne ilości danych. Sklepowa, pierwsza wersja gry ma zostać wydana na aż 10 dwustronnych płytach DVD.
Ale to dopiero początek. Do tego, by czerpać największą przyjemność z gry, potrzebne będzie solidne łącze internetowe – w zalecanych wymaganiach sprzętowych znalazła się informacja o przepustowości co najmniej 50 Mb/s. Dlaczego aż tyle? Bo gra będzie dobierać sobie dane (na przykład zdjęcia satelitarne czy informacje o aktualnej pogodzie) z chmury. Nie ma bowiem jeszcze na świecie nośnika, który byłby w stanie pomieścić całość wymaganych informacji – mówimy tu bowiem o aż 2 petabajtach.
Wymagania sprzętowe Microsoft Flight Simulator 2020
A skoro już przy wymaganiach sprzętowych jesteśmy – znamy również i te:
Microsoft Flight Simulator – minimalne wymagania sprzętowe
- Ryzen 3 1200 lub Core i5-4460
- Radeon RX 570 lub GeForce GTX 770
- 8 GB pamięci RAM
- 150 GB miejsca na dysku
- łącze co najmniej 5 Mb/s
Microsoft Flight Simulator – rekomendowane wymagania sprzętowe
- Ryzen 5 1500X lub Core i5-8400
- Radeon RX 590 lub GeForce GTX 970
- 16 GB pamięci RAM
- 150 GB miejsca na dysku
- łącze co najmniej 20 Mb/s
Microsoft Flight Simulator – idealne wymagania sprzętowe
- Ryzen 7 Pro 2700X lub Core i7-9800X
- Radeon VII lub GeForce RTX 2080
- 32 GB pamięci RAM
- 150 GB miejsca na dysku (SSD)
- łącze co najmniej 50 Mb/s
Edycje Microsoft Flight Simulator 2020
Najnowsza wersja symulatora Microsoftu pojawi się w kilku wersjach. Standard zawierać będzie 20 samolotów i 30 lotnisk, a cena pakietu to 259,99 PLN. Jeśli chodzi o zapowiadaną, grudniową premierę gry na Xbox One X, to od razu trafi ona do Xbox Game Pass.
Nieco droższa będzie wersja Deluxe. W niej znajdziemy dodatkowe pięć samolotów oraz lotnisk, a cena pakietu to 339,99 PLN. No i na koniec wersja Premium, w cenie 519,99 PLN. Tam znajdziemy w sumie 35 samolotów oraz 45 lotnisk z całego świata. Możecie w tym momencie zapytać – a co z pozostałymi z 80 obiecanych lotnisk? Prawdopodobnie będą się ukazywać w ramach dodatków i rozszerzeń do gry.