Kolejna aktualizacja Counter-Strike: Global Offensive wprowadzi ważne zmiany do gry. Z perspektywy graczy kluczową informacją powinien być nowy rodzaj hitboxów. Do tego kolejnych usprawnień doczekała się mapa Nuke.
Aktualizacja na razie dostępna jest w wersji beta, ale to całkowicie normalna praktyka. Valve najpierw chce przetestować zmiany, aby po kilku dniach wprowadzić je do normalnej wersji gry. Zatem już niedługo w CS:GO pojawią się nowe hitboxy. Niestety, nie oznacza to, że wszystko zostanie naprawione. Twórcy postanowili jedynie wprowadzić hitboxy szyi, aby łatwiej było zabić przeciwnika, który znajduje się do nas plecami. Teraz strzał w głowę przez szyję będzie liczony jako headshot.
Pełna lista zmian:
[ROZGRYWKA]
- Poprawa dźwięków otoczenia.
- Zwiększono zakres i charakter efektów pogłosu, aby lepiej odzwierciedlać geometrię mapy.
- Dźwięk rozbijania kratki wentylacyjnej będzie słyszany dalej.
- Dodano nowe hitboxy odpowiadające za szyję. Kule, które trafią w głowę przez szyję liczyć się będą jako headshot. To powinno sprawić, że strzały od tyłu w głowę będą bardziej intuicyjne.
- Naprawiono klawisz „użyj” aby lepiej działał podczas podnoszenia broni i nie powodował upuszczania posiadanej broni gdy ta z ziemi nie może zostać podniesiona.
[MAPY]
Nuke:
- Optymalizacja dla najniższych ustawień graficznych.
- Zablokowano widoczność pomiędzy silosami na bombsicie A.
- Zaimplementowano zmiany z mapy ShortNuke, czyli:
- Usunięto toxic.
- Wentylacja nie prowadzi już na bombsite B.
- Przesunięto do tyłu skrzynki na bombsicie B.
- Dodano lite tło na żółtym dźwigu na bombsicie B.
- Poprawiono poruszanie się graczy.
Overpass:
- Zmniejszono głośność dźwięków otoczenia.
- Dodano kolizję granatów i graczy z siatką blisko budowy.
- Usunięto cień pojawiający się podczas zbliżania do tunelu na bombsicie B.
Źródło: Valve