Twin Suns Corp. rozpoczęło współpracę z byłym dyrektorem kreatywnym Halo. W zespole znaleźli się również weterani pracujący nad Tomb Raider. Studio zajmuje się obecnie tworzeniem nowej produkcji AAA.
Studio Twin Suns Corp. zostało założone przez Tima Longo Jr. oraz Forest Swartout Large i Jeffa Morrisa. W ciągu najbliższych miesięcy chcą oni pozyskać jeszcze 15. doświadczonych programistów, którzy pomogą stworzyć ekscytujące nowe IP.
Zobacz: Gamingowe podsumowanie tygodnia (3 – 9 maja 2021)
W wywiadzie dla serwisu Polygon Tim Longo powiedział:
Myślę, że wykorzystujemy aspekty tego, co zrobiliśmy w przeszłości, które ludzie będą lubili i chcieliby więcej grać. Ale dodajemy kilka nowych rzeczy, których prawdopodobnie nie będziecie od nas oczekiwali. Bierzemy pod uwagę najlepsze rzeczy, które zrobiliśmy w przeszłości. Może jest trochę science fiction […], ale w pewnym sensie ustawiamy rzeczy w kontekście, który będzie, jak sądzę, całkiem inny i świeży.
Longo przez ostatnie 25 lat pracował m.in. dla LucasArts, Crystal Dynamics, 343 Industires. Brał udział w produkcji takich serii jak Star Wars, Tomb Raider i Halo. Do sierpnia 2019 był dyrektorem kreatywnym Halo Infinite. Large z kolei pracowała zarówno nad Hitman 3, Unreal Tournament i pierwszym Gears of War. We troje wielokrotnie współpracowali ze sobą.
Oryginalna własność intelektualna jest obecnie bardzo poszukiwana. Zdecydowanie istnieją serie, do których ludzie lubią powracać, Call of Duty lub cokolwiek innego. Jednak widzieliśmy […], że oryginalne IP faktycznie zyskują na popularności, jeśli chodzi o zainteresowanie inwestycjami w chwili obecnej. I to jest strategia, którą, szczerze mówiąc, byliśmy trochę zaskoczeni, gdy zaczynaliśmy zbierać fundusze. To była dla nas szczęśliwa niespodzianka, ponieważ to nas najbardziej interesowało.
Firma swoje powstanie zawdzięcza m.in. sporemu kapitałowi zainwestowanemu przez firmę Hiro.
W rzeczywistości mamy dwa różne oryginalne IP, nad którymi już pracujemy. Ale jeden z nich jest głównym tematem, a ten, na którym skupiliśmy się [pochodzi od Hiro], w gruncie rzeczy dał nam początek. Chodzi mi o to, że stawiamy na nasze własne pomysły i własne przemyślenia, prawda? Myślę, że każdy, kto mówi inaczej, jest szalony, ale to przerażające, wiesz? Ponieważ wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni do drugiej strony pracy dla tych dużych firm – w tych firmach są zdecydowanie burzliwe czasy, ale jest też stabilność. Jest wsparcie i wielkie franczyzy, takie jak Gwiezdne Wojny. Gwiezdne Wojny powinny wystarczyć, prawda? Ale tutaj chcemy stworzyć kolejne Gwiezdne Wojny. Więc jeśli myślisz długoterminowo i myślisz na wielką skalę, to jest to przerażająca propozycja.
Na razie nie wiadomo nic więcej na temat gier studia. Jak widać jednak ambicje są wielkie. A co z tego wyjdzie przekonamy się za jakiś czas.