Strona głównaWiadomościPrzez literówkę w kodzie AI w Cywilizacji VI nie działała prawidłowo

Przez literówkę w kodzie AI w Cywilizacji VI nie działała prawidłowo

Cywilizacja VI zebrała niezłe recenzje. Jednak wielu graczy narzeka na irracjonalnie zachowującą się sztuczną inteligencję. Okazuje się, że wszystkiemu winna była literówka w kodzie gry.

AI w Cywilizacji VI źle dobiera priorytety rozwoju. Zamiast skupiać się na najważniejszych aspektach danej cywilizacji, często sztuczna inteligencja na równi traktowała wszystkie parametry. Dochodziło do tak absurdalnych sytuacji, że cywilizacja komputerowa kładła zbyt duży nacisk na szerzenie wiary. Dlaczego tak się działo? Przez zwykłą literówkę.

Błąd został wykryty przez użytkownika forum Something Awful, który zajmuje się modowaniem gry. Straight White Shark, bo pod takim pseudonimem się ukrywa, przejrzał plik Leaders.xml. To właśnie tam zapisane są priorytety dla różnych cywilizacji, wyrażone w sposób liczbowy. Dzięki temu AI miała wiedzieć, co w danej sytuacji jest najważniejsze – produkcja, kultura, religia, pozyskiwanie złota lub badania. Problem polega na tym, że programista za to odpowiedzialny popełnił literówkę.

Zobacz także: Ubisoft stworzył sztuczną inteligencję, która wykrywa błędy już w trakcie tworzenia gry

Słowo „Yield” zostało zapisane jako „Yeild”. Może się wydawać, że to drobiazg, ale najprawdopodobniej z tego powodu AI ignorowała wytyczne i wszystkie aspekty rozwoju traktowała na równi. Użytkownik, który wykrył błąd, przeprowadził własne testy i według niego – po usunięciu błędu – sztuczna inteligencja zachowuje się zdecydowanie lepiej. Potwierdzili to dziennikarze PC Gamer, którzy również postanowili to sprawdzić.

Finalnie Firaxis Games wydało oświadczenie, w którym przyznaje się do błędu, chociaż przyznaje, że ma on niewielki wpływ na zachowanie komputerowego AI. Szkoda, że literówka nie została wykryta przez 2 lata odkąd Cywilizacja VI jest na rynku.

Źródło:

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

Damian Jaroszewski
Redaktor prowadzący, szef działów esport i hardware

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię