Każdy tytuł dostępny na Steam Deck będzie miał wsparcie technologii skalowania obrazu AMD. To zagwarantuje wzrost wydajności gier.
Przenośny komputer od Valve będzie oferował zintegrowaną obsługę technologii zwiększania rozdzielczości FidelityFX Super Resolution firmy AMD już od dnia premiery. Będzie ona działać we współpracy ze SteamOS. Zmodyfikowanie konsoli i wgranie systemu Windows spowoduje utratę dostępu do FSR.
W FAQ urządzenia możemy przeczytać:
FSR jest już dostępny dla niektórych aplikacji, które go obsługują. Gry, które już zawierają FSR, będą działać tak, jak obecnie. Obsługa FSR zostanie dołączona jako część przyszłej wersji systemu operacyjnego. Gdy to się stanie, gry mogą potencjalnie korzystać z FSR, nawet jeśli same nie obsługują tego natywnie.
Czym jest FSR?
To technika, która renderuje klatki w niższej rozdzielczości, a następie wykorzystuje algorytm skalowania, aby gra wyglądała jakby działała w wyższej rozdzielczości. Podobnie działa technologia DLSS od NVIDII. Różnica polega na tym, że technologia DLSS działa tylko na kartach RTX z kolei FSR może teoretycznie działać na dowolnym GPU.
Zintegrowany system FSR AMD pojawił się w najnowszej aktualizacji SteamOS. Oznacza to, że cała biblioteka gier na Steam Deck powinna być w stanie wykorzystać FSR do podniesienia liczby FPS w natywnej rozdzielczości 1280X800. Jak to będzie wyglądało w praktyce przekonamy się po premierze urządzenia, która odbędzie się jeszcze w tym miesiącu.