Studio odpowiedzialne za stworzenie serii Gothic – Piranha Bytes oficjalnie zostało zamknięte. Nie udało się pokonać trudności finansowych.
Pod koniec stycznia tego roku przedstawiciele Piranha Bytes informowali o trudnej sytuacji studia. Niemiecki deweloper zapewniał wtedy graczy, że robi wszystko, żeby przetrwać i skupia się na poszukiwaniu nowych partnerów biznesowych do realizacji kolejnych projektów. Niestety nie udało się. Studio odpowiedzialne za serię Elex oraz Gothic oficjalnie zakończyło swoją działalność.
Według informacji przekazanych przez serwis CD-Action, które było w stałym kontakcie z jednym z pracowników Piranha Bytes, studio zakończyło działalność z końcem czerwca tego roku. Według informacji przekazanych przez przedstawicieli studia, ekipa czekała na dofinansowanie w wysokości 3 milionów euro, do którego jednak nie doszło. Finansowanie ze strony grupy Embracer wystarczyło tylko na utrzymanie pracowników, pieniądze te jednak skończyły się i nie było sensu przedłużania tej agonii.
Co więcej, w ostatnim czasie ze studia odeszło wielu deweloperów, którzy ratowali się przed wizją bezrobocia. Według informacji przekazanych przez CD-Action ekipa chciała odciąć się od gier stworzonych pod komendą Bjorna Pankratza i skupić się na rozwoju nowego IP w klimatach dark fantasy.
Jak na razie nie ma komentarza ze strony studia. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez CD-Action nie powinniśmy spodziewać się żadnych oficjalnych komunikatów. Studio chce umrzeć w ciszy i spokoju.