Od dawna wiedziałem, że ten rok będzie obfitował w gry niczym Rockefeller w kasę. Nie minęła jeszcze połowa stycznia i otrzymujemy kolejną fantastyczną wiadomość. Szóste wydanie Cywilizacji doczekało się pełnego dodatku zatytułowanego Rise and Fall. Wraz z nim na arenę międzynarodową po raz pierwszy w historii serii wkracza Gruzja, dowodzona przez królową Tamar. Obok nowego państwa wraz z rozszerzeniem otrzymamy masę nowości, w tym dziewięciu nowych liderów reprezentujących osiem cywilizacji.
[you tube= 0aExp07EKks]Łyżeczka historii
Król Gruzji, Jerzy III będący ojcem Tamar zmarł w 1184 r. Nowa królowa została zmuszona do poślubienia rosyjskiego księcia Jurija. Pobrali się w 1185 roku, ale małżeństwo nie trwało długo. Jurij odnosił sukcesy wojenne jednak w sprawach dworskich i małżeńskich sprawiał wiele problemów. Zmusiło to Tamar do złożenia wniosku o rozwód z powodu pijaństwa i niemoralności męża. Było to czyn niebywały jak na tamte czasy.
Po rozwodzie, królowa rozpoczęła największą ekspansję w historii Gruzji. Wojna z sąsiadującymi muzułmańskimi sułtanami, wspomagana przez generałów oraz nowego męża Tamar, która Dawida IV, przyniosła wiele korzyści. Podbite królestwa stały się wasalami i były podwaliną wielkiego imperium Gruzji, które wyrosło na Bliskim Wschodzie.
Władczyni była nie tylko doskonałym strategiem na arenie międzynarodowej, ale również mecenasem sztuki. Ponadto wspierała handel i przyczyniła się do skodyfikowania prawa. W tym okresie gruzińska kultura pokazała się jako żywa i silna mieszanka bizantyjskiego chrześcijaństwa z lekka inspirowana Persją. Tamar objęła królestwo, które chyliło się ku upadkowi i pomogła mu powstać niczym feniks z popiołów. Po śmierci została kanonizowana i trafiła do panteonu świętych w wierze prawosławnej. Do dzisiaj jest bohaterem narodowym Gruzji.
W walce o potęgę i chwałę Gruzji będziemy wspierani przez nowe jednostki i budynki.
Unikalne jednostki: Khevsureti – potężni wojownicy ubrani w kolczugi oraz wyposażeni w topory lub miecze i tarcze ozdobione krzyżami do nocnych najazdów. Jednostki te dzięki kolorystyce są niemal niewidzialne w nocy. Nie można więc się dziwić, że w świecie gry jednostki otrzymują premię do siły ataku oraz nie ponoszą kar za ruch w ternie górzystym. Chociaż są tradycyjni i konserwatywni potrafią dostosować się do zmian i na polu bitwy używają również broni palnej.
Unikalne budynki: Tsikhe – te potężne fortece budowane na wzgórzach, są dla wroga niemal nie do zdobycia. Budowla podnosi poziom obrony do najwyższego poziomu i jest tańsza niż mury.
Unikalne umiejętności przywódcy: Glory Of The World, Kingdom And Faith – Tamar może ogłosić Wojnę Protektorską po zdobyciu Teologii. Wojska Gruzji dzięki przemowom królowej Tamar otrzymują dodatkowy bonus do wiary po ogłoszeniu wojny w protektoracie.
Unikalna umiejętność: Strength In Unity – w czasach niestabilności Gruzji jej przywódczyni potrafi pokazać swoim ludziom cel oraz zjednoczyć naród. Podczas składania dedykacji na początku Złotego Wieku, oprócz premii złotego Wieku gracz otrzymuje premię Normalnego Wieku dla poprawy Wyniku ery.
Gruzja pod przywództwem Tamar stawowi jedną z najbardziej zrównoważonych cywilizacji w Rise and Fall. Mocne jednostki i fortyfikacje, a także premie do wiary i złotego wieku pomagają zdobyć zwycięstwo.
Poza Gruzją w dodatku będziemy mieli okazję zobaczyć Koreę z królową Seondeok, Holandię pod panowaniem Wilhelminy, Mongolię na czele, której stanie Genghis Khan oraz Indie we władaniu Chandragupta.
Nowy dodatek ukaże się 28 lutego w cenie 30 dolarów. Nie znamy jeszcze ceny w złotówkach.
Źródło: wcctech