Chociaż może wydawać się, że premiera Cyberpunk 2077 wiele nauczyła ekipę CD Projekt. To jednak zachodzą obawy, że jednak tak się nie stało. Studio zapytane o jakość Wiedźmina 4 na PS5 i Xbox Series daje niejasną i wymijającą odpowiedź.
Pojawianie się zwiastuna Wiedźmina 4 podczas The Game Awards 2024 było miłą niespodzianką, która jednak podzieliła graczy i spowodowała spadek wartości akcji CD Projektu. Chociaż do samej premiery jeszcze może minąć kilka lat, to już teraz niektórzy obawiają się jakość gry na konsolach obecnej generacji.
Obawy te spowodowane są historią premiery Cyberpunk 2077 na konsolach. Poprzednia generacja konsol okazała się murem nie do przejścia. Ostatecznie DLC Widmo Wolności nie trafiło na konsole poprzedniej generacji. Na tej podstawie ekipa Eurogamer podczas wywiadu poruszyła kwestie technicznych aspektów nadchodzącego Wiedźmina 4 na konsolach.
Redakcja zapytała, czy studio może zapewnić posiadaczy konsol, że będą w stanie uruchomić grę. Pytanie dotyczyło także konsoli Xbox Series S, który już teraz ma spore problemy z wieloma grami, a jak się okazuje Microsoft wycofuje się w Europie ze sprzedaży mocniejszej wersji konsoli.
Sebastian Kalemba odpowiedział, jednak w sposób dość zawiły i dość wymijający:
Pracujemy teraz nad nowym silnikiem razem z inżynierami z Epic i jest między nami świetna synergia. To rewelacyjna współpraca. Obecnie pracujemy nad Unreal Engine 5 i naszą niestandardową wersją. Oczywiście chcemy wspierać wszystkie platformy – mam na myśli PC, Xbox i Sony, prawda? – ale nie mogę, w tej chwili, powiedzieć ci więcej szczegółów na ten temat.
Warto pamiętać, że stworzyliśmy filmowy, prerenderowany, bez postprodukcji materiał. Chcemy pokazać, że dążymy do osiągnięcia takiej jakości jak w cinematikach. Na ile to możliwe. Moje zdanie jest takie: to dobry punkt odniesienia.
Raczej ciężko sobie wyobrazić, że gra nie trafia na konsole lub ma późniejszą premierę. Pozostaje mocno trzymać kciuki, że jednak porażka Cyberpunk 2077 na konsolach to lekcja, z której zostaną wyciągnięte wnioski. Zachodzą obawy, że dopasowanie Wiedźmina 4 do konsol, będzie wymagało sporych ustępstw względem jakości grafiki.