Korzystanie z YouTube na urządzeniach mobilnych to istna zmora, reklamy pojawiają się niemal co chwilę. Okazuje się jednak, że dla właściciela platformy to i tak za mało. Będzie ich jeszcze więcej.
W połowie przyszłego roku zmienią się warunki korzystania z serwisu YouTube. Google wprowadzi na swojej platformie reklamy audio, przeznaczone dla użytkowników, którzy korzystają z serwisu głównie do słuchania muzyki i podcastów.
Zobacz: GeForce RTX 3060 Ti znamy jego wydajność
Tego typu reklamy będą trwały maksymalnie 30 sekund. W tym czasie na ekranie będzie pojawiał się dedykowany obrazek, zapewne reklama w formie graficznej.
Zmienią się także dwa punkty regulaminu usługi:
- restrykcje w rozpoznawaniu twarzy – użytkownik nie może zbierać ani publikować żadnych informacji, które pomogłyby w identyfikacji osób na klipie bez ich zgody
- prawo do monetyzacji – YouTube zastrzega sobie prawo do czerpania korzyści z treści oraz reklam, które publikowane są na kanałach nie będących partnerskimi
Zmiany weszły już w USA, dla reszty krajów wejdą w 2021 roku i dotyczą wszystkich usług YouTube i YouTube Kids.