Autorzy gry Hades zdradzili, że pierwotnie założenia były inne – gra miała zawierać zupełnie innego protagonistę.
Gry w trakcie rozwoju potrafią się drastycznie zmieniać, odchodząc od pierwotnej wizji twórcy – często w kierunku czegoś jeszcze lepszego. Autorzy Hadesa ostatnio udzielili wywiadu, w który zdradzili nieco kulis powstawania gry – między innymi głównej postaci. Aktualnie główną postacią gry jest Zagreus, syn Hadesa. Gra śledzi jego próby ucieczki z królestwa Hadesa, a gra jako taka była jedną z najwyżej ocenianych na Steam w zeszłym roku.
Jednak oryginalnie tytuł nie miał w ogóle dotyczyć Zagreusa. Jeden z założycieli firmy, która stworzyła grę, powiedział, że gra pierwotnie miała się nazywać Minos, a głównym bohaterem miał być Tezeusz, próbujący uciec z labiryntu Króla Minosa. Za każdą rozgrywką gracz miał przeżywać mit o Tezeuszu w nieco inny sposób.
Twórcy długo mieli problem by zdefiniować postać głównego bohatera. Kiedy próbowano go stworzyć, powstały obawy, że będzie zbyt generyczny. Ale z każdym kolejnym detalem nie przypominał już Tezeusza. Tak twórcy natknęli się na postać Zagreusa i wszystko zaczęło do siebie pasować. Zagreus stał się protagonistą, a Tezeusz jednym z bossów.