Dzięki zorganizowanemu na Steamie darmowemu weekendowi Battlefield 1 zyskał nowe życie.
Battlefield światło dzienne ujrzał w październiku 2016 roku. Na Steama trafił jednak dopiero rok temu, razem z wieloma innymi produkcjami Electronic Arts. W miniony weekend gracze mogli przetestować FPS-a za darmo.
Zobacz: Nickmercs martwi się o przyszłość Call of Duty: Warzone
Sądząc po liczbie aktywnych graczy, darmowy weekend przyniósł Battlefieldowi sporo nowych fanów. Podczas weekendu peak graczy wyniósł 43,322. Poprzedni rekord ustanowił Steam Summer Sale w lipcu. W jednym momencie w BF-ie zalogowane były wtedy 15,954 osoby.
W przeciwieństwie do letniej przeceny, po darmowym weekendzie gracze zostali na serwerach. Przez ostatnie 24 godziny peak wyniósł 38,192. Nawet w tym momencie ponad 25 tysięcy osób gra w Battlefielda. Okazyjna cena w połączeniu z darmowym trialem zachęciły najwyraźniej wiele osób.