Po 8 latach, legendarny RTS osadzony w okresie II Wojny Światowej zabierze graczy w rejony Morza Śródziemnego.
Po tajemniczych zapowiedziach, koncentrujących się na plażach Włoch, Relic Entertainment oraz Sega ogłosiły Company of Heroes 3 – premierę przewidziano na końcówkę 2022, przynajmniej na PC. Trzecia odsłona słynnego RTS, dziejąca się w czasach 2 Wojny Światowej, została osadzona w rejonie Morza Śródziemnego – ze szczególnym uwzględnieniem północnych wybrzeży Afryki oraz Włochami. W wielu aspektach jest to powrót do stylu oryginalnego Company of Heroes, ale z kilkoma innowacjami jak pauza taktyczna i dynamiczna mapa kampanii. Kampania opowiada losy postaci lokalnych partyzantów i jest to pierwsze tego typu podejście do fabuły w serii.
Kampania z elementami inwazji na Włochy może przypominać minione gry z serii Total War. Company of Heroes bawiło się już pomysłem dynamicznej mapy kampanii, w rozszerzeniu Ardennes Assault, ale według Relic, nowa mapa jest powiększona 1000 razy. Oprócz możliwości odcięcia przeciwnika od zaopatrzeń przez przejęcie fragmentu jego terytorium, gracz będzie też mógł przejmować kontrolę nad lotniskami, by w ten sposób zdobywać możliwość otrzymania wsparcia z powietrza czy bombardowania pozycji wroga.
Zobacz: Tencent zatrudnia byłych programistów Blizzarda i chce stworzyć „wielkiego RTS-a”
Singleplayer Company of Heroes 3 po raz pierwszy wprowadza element taktycznej pauzy, która pozwala kolejkować rozkazy w bitwie. Ma to być sposób wprowadzenia w grę niedoświadczonych graczy, ale nawet dla weteranów tego rodzaju gier może to być ciekawa nowość. Podobnie jak przejmowanie budynków – oddział piechoty może “wpaść z drzwiami” zajętej przez wroga struktury i wybić lub przegonić wszystkich zajmujących ją wrogów. Piechota staje się dzięki temu znacznie ważniejsza, a gracz od pierwszych chwil może znacznie śmielej atakować ufortyfikowane jednostki. Autorzy obiecują też nowy system zniszczeń otoczenia.
Wygląda na to, że autorzy wzięli pod uwagę głosy graczy po Company of Heroes 2. W trójce więcej będzie elementów z klasycznego RTS, z dużym naciskiem na piechotę. Zanim doświadczymy tego wszystkiego, minie jeszcze trochę czasu – grę zapowiedziano na późny okres 2022. Jednak po drodze czeka nas kilka publicznych faz testów – pierwsza startuje już dzisiaj. Gracze mogą sprawdzić fragment włoskiej kampanii singleplayer, natomiast kolejne będą bardziej skupione na PvP.