Cache niedawno otrzymał tzw. rework i mapa wygląda dużo nowocześniej. Ale czy mógłby prezentować się jeszcze lepiej? Zdecydowanie tak. Dowodzi tego studio 13 Particles, które odtworzyło mapę za pomocą silnika Unreal Engine. Wyniki są rewelacyjne.
Nowy Cache jest zdecydowanie bardziej zielony. Przez lata na mapie (najwyraźniej) wyrosło sporo roślinności, która pojawiła się zarówno na ziemi, jak i ścianach. Graficy z 13 Particles poszli w nieco innym kierunku. Na ich wizji mapy nadal jest sporo zieleni, ale też widać, że lokacja jest opuszczona i przez ostatnie lata uległa ogromnym zniszczeniom. Wszędzie widać rdzę. Wszędzie.
Inspiracją dla 13 Particles była wersja Dusta II, również odtworzona na silniku Unreal Engine. Na potrzeby projektu stworzyli własne tekstury i dodali mnóstwo cieniowania. Efekty są naprawdę niesamowite. Szkoda, że możemy zobaczyć jedynie bombsite A, ale i tak pokazuje to, o ile lepiej mógłby wyglądać Counter-Strike. Rzecz w tym, że nie może się prezentować aż tak dobrze. Wszystko rozbija się o wydajność i jak największą liczbę generowanych klatek na sekundę. Dlatego pozostaje nam jedynie pomarzyć.