Epic Games udostępniło kolejną aktualizację do Fortnite’a. Wersja 5.3 wprowadza, jak zwykle, mnóstwo zmian do rozgrywki zarówno w trybie Battle Royale, jak i Ratowanie Świata.
Zmian jest naprawdę sporo. Oto pełna lista dla najpopularniejszego trybu Battle Royale:
Szczelina na wynos
Uniknijcie zagrożenia… lub dajcie w nie nura! Szczelina na wynos to as w rękawie każdego gracz, otwierający szczelinę dla siebie i sojuszników. Uważajcie, by wrogowie nie poszli w wasze ślady.
Tryb okresowy: Królewski Wynik (Battle Royale)
Zbierajcie punkty, by zdobyć Królewskie Zwycięstwo w nowym trybie okresowym. Wygrywa ten, kto pod koniec meczu ma najwięcej punktów.
Zwycięzca konkursu Fortnte Blockbuster
Naprawa Karkołomnego Kina dobiegła końca. Z tej okazji mamy dla was coś do obejrzenia! Weźcie udział w premierowym pokazie filmu stworzonego przez Janthony’ego, zatytułowanego „Przygotujcie się na uderzenie”. Będzie go można zobaczyć tylko przez pewien czas.
OGÓLNE
- Komunikaty dnia w trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata będą odtąd mieć inny format.
- Do zakładki klawiatury w ustawieniach dodano nowe schematy klawiatury.
- Będziecie odtąd w stanie szybko wybrać domyślny (Standardowy) lub oryginalny (Oldschoolowy) schemat klawiatury.
Poprawki błędów
- Zlikwidowano opóźnienie, które pojawiało się, gdy gracz otwierał menu górne paska zaraz po tym, jak przełączył się do zakładki sklepu.
- Naprawiono błąd interfejsu, który powodował, że przytrzymanie przycisku na widżecie i przejście do kolejnego widżetu likwidowało wcześniejsze zaznaczenie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że liczba nabojów broni strzelającej krótkimi seriami wyświetlała się niekiedy niepoprawnie, jeżeli broń ta była zmieniana w trakcie prowadzenia ostrzału.
- Pamięć podręczna shadera będzie odtąd dostosowywać liczbę poleceń shaderów na klatkę, w zależności od tego, ile czasu zajmuje skompilowanie każdego z shaderów.
- Sprawi to, że cały proces będzie szybszy, jeżeli system operacyjny lub sterownik zapisał shadery w pamięci podczas poprzedniej operacji.
- Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczny bieg wyłączał się zaraz po włączeniu.
- Zmieniono ekran Opcji, by sygnały przesyłane przez graczy nie zamykały go natychmiastowo podczas rozgrywki.
- Naprawiono efekt trafenia w celowniku po szybkim przełączeniu się z broni białej na dystansową po zadaniu obrażeń.
- Naprawiono błąd, który sprawiał czasem, że broń wyglądała na przeładowaną po tym, gdy cała amunicja została upuszczona podczas przeładowywania.
- Naprawiono błąd, który powodował odtwarzanie animacji strzału bez faktycznego wystrzału przy próbie strzelania podczas otwierania drzwi.
- Dym, który pojawia się po zniszczeniu obiektów, będzie odtąd o 50% bardziej przejrzysty, co poprawi widoczność.
ZNANE PROBLEMY
Chcecie wiedzieć, co leży na sercu społeczności? Wejdźcie na nową stronę Trello poświęconą Fortnite.
BATTLE ROYALE
TRYB OKRESOWY: KRÓLEWSKI WYNIK
Omówienie
Zdobywajcie punkty, zbierając monety, otwierając pojemniki z łupami i likwidując innych graczy. Królewskie Zwycięstwo zgarnie ten, kto jako pierwszy przekroczy określoną liczbę punktów!
Więcej informacji o trybie
- Pierwsze kręgi burzy są większe i burza przemieszcza się wolniej, dając graczom więcej czasu na znalezienie łupów.
- Kręgi pod koniec meczu przemieszczają się szybko! Zdobądźcie punkty na Królewskie Zwycięstwo, zanim burza do was dotrze.
Zasady punktacji
- Zwycięstwo (solo) – 2000 pkt.
- Zwycięstwo (pary) – 3000 pkt.
- Zwycięstwo (oddziały) – 4500 pkt.
- Zjedzenie jabłka lub grzyba – 10 pkt.
- Otwarcie pojemnika z amunicją – 25 pkt.
- Otwarcie lamy – 50 pkt.
- Otwarcie zrzutu zaopatrzenia – 100 pkt.
- Zlikwidowanie przeciwnika – 100 pkt.
- Otwarcie skrzyni skarbów – 50 pkt.
- Znalezienie brązowej monety – 30 pkt.
- Znalezienie srebrnej monety – 50 pkt.
- Znalezienie złotej monty – 100 pkt.
TRYB OKRESOWY: PLAC ZABAW
Plac zabaw wzbogacił się o kilkadziesiąt nowych TWG, kilka ramp, z których można nimi skakać, a także trochę dodatkowych szczelin, rozrzuconych po mapie. Pędź na szczyty i sprawdź, czy dasz radę je znaleźć.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano Szczelinę na wynos.
- Szczelina na wynos to szczelina, którą można nosić w ekwipunku i wykorzystać w dowolnej chwili.
- Po użyciu teleportujecie się pod niebo i znajdziecie w trybie swobodnego spadku.
- Szczelina pozostanie w miejscu, w którym została użyta przez 10 sekund, co umożliwi innym graczom skorzystanie z niej.
- Epicka klasa rzadkości. Pojawiają się po 1, do 2 w stosie.
- Można je znaleźć w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, łupolamach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Czas wyposażania strzelby został skrócony z 0,96 sek. do 0,88 sek.
- Dodano redukcję rozrzutu o 15% przy strzelaniu z dubeltówki podczas kucania.
- Czepiaki będą odtąd wybuchać tylko, jeżeli wypali się ich lont.
- Czepiaki nie będą już wybuchać, jeżeli obiekt, do którego są przymocowane, zostanie zniszczony. Będą podlegać grawitacji i spadać tak długo, aż przyczepią się do kolejnego obiektu lub wypali się ich lont.
- Zwiększono maksymalną liczbę granatów impulsowych w stosie z 8 do 9.
- Odbijacze będą odtąd wymagać gracza w polu widzenia, by się aktywować.
Poprawki błędów
- Pułapki raniące będą odtąd poprawnie działać na wrogów, znajdujących się w ich polu rażenia.
- Zdalne ładunki wybuchowe będą odtąd zadawać obrażenia wszystkim elementom, które znajdują się w ich polu rażenia i mogą zostać zniszczone.
ROZGRYWKA
- Dodano możliwość używania emotek i komunikacji w oddziale przez powalonych graczy.
- Schematy Bojowy i Budowniczy Pro: Klikanie prawym drążkiem będzie odtąd przełączać dostępne pułapki, o ile gracz nie będzie zajęty naprawianiem lub obracaniem elementów budowli.
- Dodano opcję automatycznego umieszczania podniesionych przedmiotów jednorazowych w pierwszym wolnym polu paska szybkiego dostępu od prawej strony.
- Dodano opcję zwiększonej płynności przy sterowaniu ruchem na platformach, które je wspierają.
- Zmniejszono martwą strefę przy celowaniu na kontrolerach Xbox One.
- Dostosowano rejestrację i przyspieszenie sygnału kontrolera w celu poprawy czułości celowania.
Poprawki błędów
- Pojazdy będą odtąd spadać poprawnie po zniszczeniu struktury, na której się znajdowały.
- Postacie, które kucają i prostują się nie będą już powodowały błędów w modelach wizualnym i fizycznym.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie 0 punktów obrażeń.
- Gracze mający problemy z połączeniem w postaci np. utraty pakietów danych, będą odtąd mieć ograniczony zakres ruchu, dopóki połączenie sieciowe nie będzie na powrót stabilne.
- Dodatkowo poprawiono pewne nieścisłości w tym, jak daleko i szybko gracze poruszają się w takich warunkach.
- Ekran przyznawania nagród z trybu Ratowania Świata nie będzie się już pojawiać w Battle Royale.
- Jeżeli w tym samym czasie gracz otrzyma obrażenia zdrowia i uszkodzenia osłony, będą się one odtąd sumować i wyświetlać jako łączna liczba uszkodzeń osłony.
- Naprawiono błąd, który powodował, że sygnał kontrolera nie skalował się poprawnie podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.
- Nieznacznie zwiększy to czułość podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.
- Gracze nie będą już mogli korzystać z emotek, jeżeli ich postacie trzymają kilof.
- Naprawiono błąd, który powodował, że otrzymywane obrażenia wyświetlały się na niebiesko zawsze wtedy, gdy liczba punktów osłony gracza blokowała się pomiędzy 0 a 1.
- Poprawiono rośliny i krzaki, do zebrania których trzeba było wykonać więcej zamachów, niż planowano. Od teraz będą niszczone po zamierzonej liczbie zamachnięć.
- Wyposażone bronie będą się odtąd przeładowywać automatycznie po znalezieniu odpowiedniej amunicji.
- W automatach do sprzedaży przedmiotów w trybie Plac zabaw będą się odtąd wyświetlać poprawne ceny.
WYDAJNOŚĆ
- Naprawiono błąd w systemie powtórek, powodujący bardzo długie zacinanie się gry czas podczas długich sesji.
- Zoptymalizowano wczytywanie strojów w celu zredukowania obciążenia dysku na początku rozgrywki (głównie w trakcie swobodnego spadku). Powinno to sprawić, że budynki i stroje będą wczytywać się szybciej.
- Poprawiono wydajność systemu streamingu budynków na konsolach Xbox One i Switch. Powinno to pomóc w szybszym wczytywaniu budynków w trakcie swobodnego spadku, co zmniejszy ryzyko lądowania na modelu o niskiej jakości.
- Skrócono czasy wczytywania na konsolach Xbox One i Switch.
DŹWIĘK
- Dodano zawartość stereo do wystrzałów graczy.
- Odgłosy machania ogonem Laserowego Szczękacza zostały dopasowane do animacji.
Poprawki błędów
- Muzyka emotek nie będzie już przerywana, jeżeli emotki będą odtwarzane tuż po sobie.
- Muzyka będzie brzmieć poprawnie podczas korzystania z lotni Tablica.
- Dodano maksymalny czas tykania przed tym, jak burza zaczyna się kurczyć.
- Dzięki temu tykanie nie będzie trwać 3 minuty pod koniec meczu w trybie Plac zabaw.
- Piszczący Kilof będzie odtąd poprawnie piszczeć przy każdym trafieniu.
INTERFEJS
- Dodano licznik czasu i nową animację pól do karuzeli z przedmiotami w sklepie.
Poprawki błędów
- Paski zdrowia elementów mających ponad 1000 PZ będą odtąd wyświetlane poprawnie.
- Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom korzystać z lewego spustu / L2 w celu przybliżenia pełnoekranowej mapy w trybie obserwowania, ponieważ powodowało to otwarcie okna służącego do zgłaszania graczy.
- Przyciski służące do sterowania TWG na kontrolerze będą odtąd wyświetlane poprawnie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że na wyspie startowej wszystkie busy wyświetlały się jako busy przeciwników.
GRAFIKA I ANIMACJA
Poprawki błędów
- Fioletowe smugi lotni Łamane Skrzydło będą odtąd wyświetlane poprawnie.
- Kołnierz stroju Zamieć będzie odtąd dwukrotnie dłuższy.
SYSTEM POWTÓREK
Poprawki błędów
- Kamera w powtórkach nie będzie się już blokować w trakcie śledzenia busa bojowego.
- Pasek osłony będzie się odtąd poprawnie aktualizować po odrodzeniu gracza.
- Ikony broni w nazwach będą odtąd wyświetlane poprawnie.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Gracze będą odtąd musieli mieć wybrany tryb strzelania przed przejściem do dobierania graczy.
- Do interfejsu dodano dedykowany przycisk służący do poślizgu przy kierowaniu pojazdem.
- Przycisk służący do opuszczenia pojazdu będzie odtąd konsekwentny.
- Turbo-budowanie nie będzie już przerywane przez zmianę typu budowli.
Poprawki błędów
- Poprawiono drganie kamery przy jednoczesnym poruszaniu się i rozglądaniu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia wyświetlały się w grze niżej, niż powinny, wskutek czego traciły cienie i spadała jakość.