Gracze coraz częściej przedkładają gry w wersji elektronicznej nad ich fizycznymi odpowiednikami. Dowiedli tego analitycy z SuperData, ponadto potwierdzili, że w styczniu padł nowy rekord sprzedaży gier na komputery osobiste.
7,47 miliarda dolarów – podobno tyle zarobiła branża developerska podczas jednego miesiąca. Liczba ta nie jest przypadkowa, gdyż większą jej część stanowią kopie gier sprzedane w formie kluczy elektronicznych lub w plikach instalacyjnych do pobrania na dysk. Według przeprowadzonych badań wynika, że porównując do lat wcześniejszych, aż 34% więcej pieniędzy trafiło na konta producentów wydających gry PC w wersji cyfrowej.
Gry wydane na konsole także rozeszły się jak świeże bułeczki, ustępując wartości sprzedaży gier PC jedynie o 2%. Największą grupę klientów kupujących wersje cyfrowe stanowią gracze z z USA. Sprzedaż gier cyfrowych wzrosła tam o 43%.
Wzorując się na danych udostępnionych przez SuperData, można wywnioskować, że gry AAA nie sprzedają się aż tak dobrze jak gry typu free to play. Stawce przewodzi niezmiennie League of Legends. W zestawieniu jedyną wysokobudżetową grą jest Overwatch. Wyraźna jest tendencja do nabywania gier MMO i Online. Po stronie konsol nie ma żadnej gry, która nie posiadałaby trybu multiplayer. Nie jest zaskoczeniem, że Grand Theft Auto V wciąż zajmuje wysokie miejsce w rankingu sprzedaży. Gra otrzymała wysokie noty i bardzo dobre recenzje.
Jak można zauważyć uwypukla się podział graczy PC i konsol w stosunku do ogrywanych gier. Pecetowcy stronią od hitów a w większości łakomią się na tytuły, w okół których rozrastają się wirtualne społeczności graczy,. Konsolowcy z kolei lubią gry dynamiczne, np. sportowe oraz FPS-y z trybem multiplayer.
Źródło: pssite.com, superdataresearch.com