GTA V zostało wydane w 2013 roku. Jak na dzisiejsze standardy jest to produkcja już stara, która wciąż cieszy się sporą popularnością. Wiele osób opracowuje dla gry liczne modyfikacje, które między innymi poprawiają grafikę. Najnowszy mod dodaje obsługę ray tracingu, dzięki czemu GTA V wygląda rewelacyjnie.
GTA V cały czas jest niezwykle popularną produkcją. Na całym świecie sprzedała się już w liczbie 110 mln sztuk, co jest niesamowitym osiągnięciem, które poprawić będzie mogła chyba dopiero kolejna odsłona. Żywotność gry wydłużana jest przez liczne modyfikacje. Niektóre poprawiają grafikę, inne dodają nowe pojazdy i bronie, a jeszcze inne pozwalają na odgrywanie roleplay.
Zobacz: Pół godziny rozgrywki Minecrafta z Ray Tracingiem
Jedną z ciekawszych modyfikacji jest wprowadzenie czegoś na kształt ray tracingu. Paczka została opracowana przez Pascala Gilchera i znacząco poprawia jakość wyświetlanej grafiki. Warto jednak w tym miejscu zaznaczyć, że nie jest to pełne śledzenie promieni, a jedynie coś, co chyba należałoby nazwać jako „pół ray tracing”. Pomimo tego efekt jest naprawdę dobry. Sami zobaczcie:
Szkoda, że ReShade, bo tak nazywa się modyfikacja, jest na razie w fazie alpha. Dostęp do niej mają tylko osoby, które na Pateronie twórcy zdecydują się na wsparcie go kwotą 20 dolarów miesięcznie. A jeśli pamiętacie, jak niedawno pokazywaliśmy Wam Crysisa z ray tracingiem, to wtedy wykorzystano dokładnie tą samą modyfikację. Pascal Gilcher zapewnia, że z jego rozwiązania można korzystać w wielu grach i nie jest ono specjalnie obciążające dla karty graficznej.
ReShade jest darmowy, open source’owy. To ten preset do niego wprowadzający Path Traced Global Illumination jest tylko dla Patreonów.