Strona głównaGryAktualnościMass Effect 1 miał "globalne questy", ale zostały wycięte

Mass Effect 1 miał „globalne questy”, ale zostały wycięte

Mass Effect Edycja Legendarna skrywa w swoich plikach audio informację związaną z “globalnymi questami”. Miał je oryginalny ME1, ale zostały wycięte przed premierą.

Od premiery Mass Effect Edycji Legendarnej minął już prawie miesiąc i w trakcie tego czasu pojawiły się setki modów do gry. Pozwalają one graczom chociażby na romans z NPCami tej samej płci, które oryginalnie nie były dostępne albo na korzystanie z niedostępnego ekwipunku i broni. 

Zobacz: Mass Effect Edycja Legendarna – czy BioWare sprostało wyzwaniu?

W poszukiwaniu nowej i ukrytej zawartości, moderzy odkryli informacje dotyczące “globalnych questów”, zadań na wielką skalę, wyciętych z oryginalnej gry. Przywracanie zawartości, która była w oryginalnych grach, ale została wycięta nie jest niczym nowym dla moderów – podobnie zrobiono już w przypadku niektórych dialogów. Jednak oryginalne edycje gier nie pozwalały na dodawanie “nadprogramowych” ścieżek audio, które już wtedy zostały w jakiś sposób zablokowane lub usunięte – możliwość taką daje dopiero Edycja Legendarna. To czyni odkrywanie zawartości audio o wiele bardziej ekscytującym.

Mass Effect Edycja Legendarna

Pliki audio odkryte w LE są powiązane z globalnymi questami, czyli misjami pobocznymi pierwszego Mass Effecta, które miały zabierać gracza w podróż dookoła galaktyki i wykonywać misje na wielką skalę. Jednym z najciekawszych znalezisk jest około 2-minutowy klip audio z oficjalnym dialogiem, który dotyczy konfliktu między Hanarami a sektą Salarian, znaną jako Lystheni. Wynika z niego, że Lystheni chcą niezależności od rady Cytadeli, Hanar siłą propagują swoją religię, a sami Hanar twierdzą, że Lystheni używają na nich swojej broni biologicznej.

Ryan “Audemus” Ainsworth, w wywiadzie dla TheGamer, opisał możliwości jakie otwierają się przed moderami dzięki temu odkryciu. Dialogi takie jak ten odkryty pozwalają bowiem na budowanie nowych, wiarygodnych historii z ich wykorzystaniem. Już nawet w przeszłości zdarzało się też, że niewykorzystana pierwotnie zawartość stawała się elementem DLC, wydawanego później oficjalnie.

Bądź na bieżąco

Obserwuj GamingSociety.pl w Google News.

SourceGameRant
Zbigniew Pławecki
Zbigniew Pławecki
Redaktor, specjalista ds. esportu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Treść komentarza
Wpisz swoje imię