Internetowi twórcy, związani ze sceną Minecrafta, przygotowują się wspólnie z firmą Nvidia do premiery wersji RTX.
Firma Nvidia zaprezentowała dzisiaj screenshoty przedstawiające światy stworzone przez twórców, ukrywających się pod pseudonimami Razzleberries, BlockWorks oraz GeminiTay. Stworzyli oni:
- Of Temples and Totems – w którym gracze koncentrują się na badaniu i rozwiązywaniu zadań w tajemniczych świątyniach. Każda z nich ma inne efekty świetlne, generowane w czasie rzeczywistym.
- Imagination Island RTX – park rozrywki z niespodziankami, w skład którego wchodzą cztery krainy – każda dedykowana innemu elementowi ray tracingu w czasie rzeczywistym
- Crystal Palace RTX – świat survivalu z motywem fantasy, którego głównym elementem jest zamek.
Gdyby ktoś chciał podjąć się wykonania podobnych światów, Nvidia udostępniła narzędzia i przewodniki, które mają za zadanie ułatwić mu to. Są one dostępne online i zawierają:
- tworzenie renderowanych tekstur, szczegóły na temat path tracingu – prezentacja i przewodnik
- konwersja świata ze środowiska Java na świat z efektami RTX – przewodnik po najlepszych metodach konwersji świata z Java na Bedrock Windows 10.
A to dopiero początek współpracy Nvidii z Microsoftem nad tworzeniem światów Minecrafta, wykorzystujących ray tracing.
Zobacz także: Minecraft Dungeons: premiera gry opóźniona