Technika DLSS to jedno z unikatowych rozwiązań Nvidii. Dzięki mocy obliczeniowej rdzeni Tensor. Karta graficzna dokonuje rekonstrukcji obrazu przy pomocy wcześniej wyuczonej AI, pozwala to na zwiększenie wydajności od kilku do nawet 120%.
Nvidia ogłosiła, że jej sieć neuronowa wyuczyła się czterech nowych tytułów i będą one wspierały technikę DLSS. Należą do nich Call of Duty: Black Ops Cold War, War Thunder, Enlisted oraz Ready or Not. Tym samym lista gier, które wspierają tę technikę, wzrosła do 24 pozycji.
Nowe Call of Duty, aktualnie wykorzystuje prawie wszystkie dostępne techniki Nvidii, zaczynając od Reflex, Ansel czy Highlight, a kończąc właśnie na śledzeniu promieni (ray tracing) i DLSS. Jak podaje Nvidia po włączeniu DLSS wydajność w rozdzielczości 4K ma wzrosnąć aż o 85%, z włączonymi efektami śledzenia promieni.
War Thunder jest wszystkim doskonale znanym tytułem, który stawia na rozgrywkę wieloosobową. Dlatego kluczowa jest szybkość działania gry. Dzięki DLSS zyskujemy dodatkowe 30% do szybkości działania w rozdzielczości 4K
Enlisted to MMO FPS rozgrywający się w czasach drugiej wojny światowej. Aktualnie tytuł ten jest w stanie zamkniętej Bety, ale otrzymał wsparcie dla DLSS. Przewidywany wzrost wydajności po jego włączeniu to 55%.
Ready or Not to nowy tytuł, gdzie będziemy grać jako członek S.W.A.T lub opozycji, tytuł ten jest aktualnie w trakcie produkcji i otrzymał status Alpha. Gra w znaczącym stopniu korzysta z technik Nvidii, w tym ze śledzenia promieni, które wykorzystywane jest to realistycznych odbić oraz cieni. Ostatnią nowością jest właśnie DLSS, aby podnieść wydajność gry. Przewidywany wzrost wydajności w rozdzielczości 4K to 120%.