Dopiero co wystartowała kolejna edycja QuakeCon, a już ogłoszono pierwsze ciekawe informacje dla fanów gier spod znaku Quake’a i Dooma.
Dla miłośników multiplayerowych strzelanek najważniejszą informacją będzie, że Quake Champions w końcu w pełni przechodzi na obiecany już dawno model free to play. Informacja ta nie powinna nikogo dziwić, biorąc pod uwagę, że Bethesda już od pewnego czasu się do tego przymierzała, testując rozwiązania takie jak darmowe weekendy. QC, mimo świetnego, staroszkolnego feelingu arena shootera, nie spotkał się z jakimś bardzo entuzjastycznym przyjęciem graczy – zapewne głównie za sprawą ograniczonego w podstawowej wersji wyboru postaci, a co za tym idzie – niektórych dodatków, umiejętności specjalnych, skórek itp. Całą zawartość można było odblokować dopiero po wykupieniu pełnej listy bohaterów.
Jednak z czasem, gdy firma zauważyła rozczarowujące zainteresowanie tytułem, zaczęła coraz częściej testować jak gracze zareagują na darmowe weekendy, które niejednokrotnie były przedłużane nawet na cały tydzień. Eksperyment musiał się powieść, bo słupki graczy na serwerach skoczyły do góry, a dzisiejsza decyzja tylko potwierdza, że jest to słuszny kierunek. Można więc teraz jedynie zapytać – czemu tak późno?
Źródło: Bethesda