Pierwszy Rage wzbudził w graczach wielkie oczekiwania. Gra produkcji id Software, była pierwszą nową grą studia od wielu lat. Gracze oczekiwali kolejnej rewolucji gatunku na miarę tych z lat 90.
Ostatecznie gra okazała się rozczarowaniem. Była zbyt rozwleczona i pusta. Deweloper miał wielkie ambicje, których nie udało się zrealizować. Nikt nie spodziewał się, że id Software po raz drugi zabierze się za produkcję Rage. Tym razem jednak robią to we współpracy z Avalanche Software twórcy Just Cause.
Tim Willits, który pracuje nad Rage 2 przyznał, że pierwsza część gry nie spełniła obietnic. Jedną przyczyn miał być otwarty świat, który wykluczał się z możliwością stworzenia dynamicznej rozgrywki jaki występuje w zamkniętych korytarzach.
W Rage 2 problem taki nie powinien już występować również dzięki nowym technologiom.
Mieliśmy technologię megatexture i mieliśmy otwarty świat, ale to były dwie różne rzeczy. Było wielkie pustkowie, a następnie trafiałeś na nowy poziom, który się ładował. Teraz już tego nie będzie. Będziesz po prostu w grze. Wszystko jest w grze i jest połączone a ty będziesz mógł walczyć tak jak obiecywał to Rage.
Strzelanki w otwartym świecie powinny pozwalać na spontaniczne pojawianie się wrogów jak miał oto miejsce w Far Cry czy Just Cause. Programiści zapewniają, że Rage 2 taki właśnie będzie.
Źródło: gamingbolt