Gala wręczenia nagród BAFTA zakończyła się małą niespodzianką. Wyróżnienie za najlepszą grę nie powędrowało do żadnego wielkiego blockbustera.
Wczorajszej nocy w Londynie odbyła się już 14. gala BAFTA Game Awards, podczas której wytypowano najlepsze gry w 16 kategoriach. Jakkolwiek ważna każda z nich, to jednak ukoronowaniem pracy deweloperów jest statuetka z napisem NAJLEPSZA GRA ROKU. I to właśnie w tej kategorii było największe zaskoczenie, bowiem ani nowa Zelda, ani też Assassin’s Creed Origin nie znalazły się na pierwszym stopniu podium.
W tym roku głównym laureatem gali została przygodówka z o wiele mniejszym budżetem – What Remains of Edith Finch. Hellblade, która to była nominowania w największej liczbie kategorii, musiała zadowolić się 5 nagrodami, a w tym za artyzm i udźwiękowienie. Ponadto uznano ją za grę będącą czymś więcej, niż przedmiotem rozrywki.
Swoje miejsce w peletonie gwiazd zajęły także wysokobudżetowe produkcje jak Horizon Zero Dawn, Zelda i Overwatch. Musiały się jednak zadowolić wyłącznie pojedynczymi statuetkami, co i tak pozwoli im się zapisał w annałach branży gamingowej. Poszczególne wyróżnienia przedstawiamy poniżej.
Najlepsza gra: What Remains of Edith Finch
Osiągnięcie artystyczne: Horizon Zero Dawn
Najlepsza muzyka: Cuphead
Najlepszy projekt: Super Mario Odyssey
Najlepiej rozwijana gra: Overwatch
Najlepsza fabuła: Night In The Woods
Coś więcej niż rozrywka: Hellblade: Senua’s Sacrifice
Najlepszy debiut: Gorogoa
Najlepsza gra rodzinna: Super Mario Odyssey
Najlepsza gra mobilna: Golf Clash
Najlepsza nowa marka: Hellblade: Senua’s Sacrifice
Najlepszy multiplayer: Divinity: Original Sin 2
Osiągnięcie w dziedzinie udźwiękowienia: Hellblade: Senua’s Sacrifice
Najbardziej innowacyjna gra: The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Najlepsza gra brytyjska: Hellblade: Senua’s Sacrifice
Najlepsze aktorstwo: Melina Juergens as Senua in Hellblade: Senua’s Sacrifice
Źródło: ign.com