Pandemia COVID-19 spowodowała, że wiele branż pełza na granicy bankructwa. Nie dotyczy to jednak rynku gier, który obecnie jest większy niż rynek filmowy i sportowy razem.
Światowa kwarantanna spowodowała, że przychód w branży gier wzrósł o 20% w porównaniu do poprzedniego roku. Tym samym sprzedaż wzrosła do 180 miliardów dolarów w 2020 roku. Według IDC branża gier wideo przyniosła większe zyski niż światowy przemysł filmowy i północnoamerykański przemysł sportowy łącznie.
Według Motion Picture Association światowy przemysł filmowy po raz pierwszy osiągną przychody w wysokości 100 miliardów dolarów w 2019 roku. A według PwC szacowany przychód ze sporu w 2020 przyniesie ponad 75 miliardów w 2020.12.26 Obie branże ucierpiały jednak na skutek pandemii COVID-19 w 2020 roku. Podczas gry branża gier radzi sobie znacznie lepiej. Eksperci prognozują, że ten wzrost będzie kontynuowany również w 2021 roku.
Zobacz: Among Us w 2020 roku zebrało prawie 500 milionów graczy
Branża gier w ostatnich latach przeżywa rozkwit dzięki różnorodności. Gracze mają do dyspozycji kilka platform oraz różne sposoby dystrybucji gier, zarówno fizyczne i cyfrowe oraz dostęp w ramach płatnej subskrypcji. A dzięki rynkowi Chińskiemu rośnie także udział platform mobilnych. Spodziewane jest, że przychody z gier mobilnych przerosną przychody z gier konsolowych.
Jednak według części analityków ta koniunktura może się załamać w 2021 gry obostrzenia zostaną zniesione lub zminimalizowane dzięki szczepionce. Wtedy część pieniędzy, które w tym roku zostały przeznaczone na zakup gier, zostanie wykorzystana na podróże i usługi hotelarskie. A jak będzie w rzeczywistości czas pokaże.
A Wy przez pandemię kupowaliście więcej gier niż zazwyczaj? Dajcie znać w komentarzach.