W poprzednim roku dyski SSD trafiły do 63 mln nowych klientów. Najwięcej urządzeń masowych sprzedał Samsung, a tuż za nim Kingston Technology.
W dyskach SSD tkwi wielki potencjał. Zauważyli to zarówno klienci indywidualni jak i biznesowi. Dowodzi temu zestawienie przygotowane przez firmę Forward Insights, która od prawie 10 lat zajmuje się badaniem rynku IT. W 2016 roku rozeszły się po domach i biurach 63 miliony SSD-ków i największy udział w segmencie pamięci masowej posiada firma Samsung z 21-procentowym wskaźnikiem sprzedaży.
Mocną pozycję na tle konkurencji ma również Kingston Technology, które sprzedało 10,1 milionów sztuk dysków, co w przeliczeniu daje 16% udziału w globalnym rynku. Tylko tych dwóch zawodników ma blisko 40 % wkład w światową sprzedaż dysków SSD, jednak nie możemy mówić o żadnym monopolu. Inne znane marki, jak chociażby Transcend, A-Data, Toshiba, Micron mają w swojej ofercie równie interesujące modele i nic nie zapowiada, by w przyszłości różnice udziału w rynku znacząco się pogłębiały.
Co istotniejsze, rozczłonkowanie sektora sprzedaży jest powodem tego iż coraz więcej firm stawia swoje pierwsze kroki z dyskami SSD. Firmy konkurencyjne nie rosną jak grzyby po deszczu, lecz rozszerzają swoje katalogi o nowe urządzenia wykorzystujące najnowszą technologię. Póki dyski od Intela oparte na pamięciach 3D X Point nie zagoszczą u dystrybutorów i u sprzedawców detalicznych, nie powinniśmy spodziewać się większych zmian na pozycji lidera.
Źródło: easeus.com, forward insights