Coraz częściej zdarza się, że jakoś i zawartość gry jest różna w zależności od platformy na jaką została wydana. Tak stało się również z The Ascent, gdzie tym poszkodowanym okazali się gracze korzystający z Xbox Game Pass.
Duża liczba uwag, jaka powstała w związku z tym, niejako wymusiła na deweloperach konieczność poprawienia produkcji. Twórcy The Ascent poinformowali za pośrednictwem Twittera, ze pracują nad poprawieniem wersji przygotowanej dla subskrybentów usługi Microsoftu. Niestety na tym na razie się kończy, nie wiadomo kiedy aktualizacja ujrzy światło dzienne. Według deweloperów ma stać się to najszybciej jak to możliwe, niestety bez określenia przybliżonej daty.
Zobacz: Halo Infinite – tryb Akademii ma pomóc w nauce gry nowym graczom
Curious if Xbox/Microsoft were aware the Game Pass version wasnt going to be the most up-to-date version of the game. Especially with all the bugs the Game Pass version has over the Steam version. Whether they knew or not; both situations are a little concerning. (Cont)
— Anoki (@xAnoki) July 31, 2021
The Ascent miało równoczesną premierę 29 lipca na Steam oraz w ramach Xbox Game Pass, co ciekawe były to dwa różne wydania. O ile wersja Steam jest ok, to już XGP możemy uznać za produkt niedopracowany lub okrojony. Gra nie wspiera technologii Nvidia DLSS i raytracingu, kłuje w oczy długimi ekranami ładowania i brakiem możliwości wybrania poziomu trudności. Ekipa PCGamer próbowała nawet podmienić pliki na te ze Steam, jednak nic to nie dało. Ostatecznie pozostaje czekać.