Na Twitter może zostać nałożona ogromna kara za naruszenie prywatności użytkowników. Chodzi o wykorzystywanie numerów telefonów i adresów e-mail użytkowników do kierowania reklam.
Dochodzenie w sprawie prowadzi FTC. Twitter od października zeszłego roku miał wykorzystywać numery telefonów użytkowników oraz ich adresy e-mail w kampaniach reklamowych. Zgodnie przekazanymi przez serwis Engadget informacjami komisja bada wykorzystywanie przez Twitter numerów telefonów i adresów e-mail podanych przez użytkowników w celach bezpieczeństwa w reklamach w latach 2013-2019.
Zobacz: Halo: The Master Chief Collection dostanie crossplay
Po zakończeniu dochodzenia na Twitter zostanie nałożona kara w wysokości od 150 do 290 milionów dolarów. Wpis na blogu firmy z 2019 roku informował o nieumyślnym dopasowaniu numerów telefonów i e-maili do wysyłania spersonalizowanych reklam. Jak firma przyznała to był błąd, za który przeprosili użytkowników. Co ciekawe, nie wiadomo ilu użytkowników dotyczy problem. To właśnie ma zostać zweryfikowane w toku śledztwa.
Twitter poinformował, że otrzymał skargę FTC zarzucającą naruszenie umowy z 2011 roku. Umowa ta zakazuje wprowadzania użytkowników w błąd w kwestiach polityki bezpieczeństwa oraz tego w jaki sposób są wykorzystywane i chronione ich prywatne dane.
Zobacz: Baldur’s Gate 3 – uważaj gdzie zamawiasz w przedsprzedaży
Firma zabezpieczyła już 150 milionów na poczet przyszłej kary. Nie jest to pierwsza firma ukarana przez FTC. Wcześniej Facebook musiał zapłacić 5 miliardów dolarów za błędy związane z prywatnością i wykorzystywanie numerów telefonów podanych w celach bezpieczeństwa, do kampanii reklamowych.
Szkoda tylko, że w przypadku nałożenia takich kar osoby poszkodowane nie widzą złamanego centa.