Trzeba jeszcze tylko dopracować kilka kluczowych elementów.
W rozmowie z PC Gamerem Leroy Athanassoff, zarządzający projektem Rainbow Six Siege, powiedział, że cały zespół jest zgodny w kwestii przejścia na model free to play.
Zobacz: Po czterech latach od premiery Rainbow Six pobił swój rekord liczby graczy online
Najpierw będą musieli jednak poradzić sobie z kwestią smurfingu, czyli zakładania nowych kont przez doświadczonych graczy i rywalizowania przeciwko słabszym, rujnując tym samym bardzo dużo meczów. Jeżeli Siege byłby dostępny za darmo, tworzenie świeżych kont zajmowałoby kilka minut.
Ubisoft do tematu podchodzi jednak poważnie i planuje rozwiązać tę kwestię, zanim zdecyduje się na model free to play. Ich zdaniem kluczem do sukcesu jest system, który będzie w stanie jak najszybciej określić prawdziwe umiejętności graczy.
Sama gra już od dłuższego czasu przypomina free to play. Podział na sezony, regularnie wychodzący operatorzy i odblokowywanie każdego z nich przy pomocy gotówki lub wewnętrznej waluty… Czyniąc grę darmową, Ubisoft mógłby otworzyć się na jeszcze większą grupę graczy, którzy nie mieli jeszcze okazji sprawdzić ich FPS-a.