Połączenie sił Unity i Havok to dobra wiadomość dla graczy. Czek nas jeszcze lepsza fizyka w grach i jeszcze więcej gier, które z niej skorzystają.
Współpraca twórców silnika graficznego Unity i silnika Havok odpowiedzialnego za fizykę w grach została ogłoszona podczas wydarzenia GDC 2019. Owocem tego romansu będzie jeszcze lepsza fizyka w grach.
Co najważniejsze, nowy silnik będzie oprogramowaniem typu open-source, więc będzie darmowy i dostępny dla wszystkich. Twórcy przekonywali, że stworzyli go głównie z myślą o grach internetowych, więc w dużym stopniu grach w modelu free-to-play oraz grach mobilnych, w których często jest wykorzystywany silnik Unity. Pierwsze gry oparte na nowym silniku powinniśmy zobaczyć jeszcze w tym roku.
Podczas wydarzenia pokazane zostały możliwości silnika. W materiale widzimy wyraźną różnicę we wzajemnym oddziaływaniu na siebie różnych obiektów. Np. opony sprężyście odbijają się od podłoża, podczas gdy stalowe kowadła ciężko na nie opadają. Pokazano też oddziaływanie grawitacji na ciało człowieka. Całość możecie zobaczyć na poniższym materiale (startuje automatycznie w momencie startu prezentacji).