Po wielu latach Warner Bros. oficjalnie uzyskał prawa patentowe do swojego systemu Nemesis jaki zastosował w grze Cień Mordoru oraz Cień Wojny. Patent pozostanie ważny do 2035 roku.
Warner Bros. Interactive Entertainment otrzymało paten na system sztucznej inteligencji Nemesis. Został on zarejestrowany przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych. Ochrona patentowa obejmuje generowanie proceduralne NPC, którzy wchodzą w interakcje z graczem i zapamiętują je. Paten obejmuje również zmiany pozycji NPC w hierarchii a także ich wygląd i zachowanie zależne od działań gracza. Dotyczy to także używania NPC do obrony własnych twierdz i atakowania twierdzi innych graczy.
Zobacz: PlayStation 5: problematyczne 4K120Hz na telewizorach Samsunga
Uprawomocnienie patentu wejdzie w życie 23 lutego i pod warunkiem, że będą uiszczane opłaty to będzie on ważny do 2035 roku. Teraz wszyscy deweloperzy, którzy tworzą funkcje gry obejmujące powyższe aspekty muszą zakupić licencję Warner Bros.
Studia mogą oczywiście tworzyć własne systemy, które są podobne, ale nie mają wystarczająco dużo aspektów, które by je wyróżniały na tle innych, tak jak np. system Mercenaries użyty w ostatnich Assassin’s Creedach.
Pierwotnie wniosek patentowy został złożony w 2015 roku, ale urząd kilkukrotnie prosił o jego poprawienie i ponowne przesłanie. wynikało to z faktu podobieństw do innych patentów posiadanych przez Square Enix dotyczących gry mobilnej QONQR.